afbeelding vervormd

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander1985

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2009
Berichten
3
Als ik een zelfgemaakte banner als schermafbeelding (avatar) op MSN zet, dan wordt mijn banner vervormd weergegeven.

Mijn banner bestaat uit 582 x 582 pixels.
Als je een van je eigen afbeeldingen gebruikt als schermafbeelding, wordt de afbeelding automatisch op een formaat van 96 x 96 pixels gezet (bron: help.msn.com)

Nu is het zo dat het vakje (waarin mijn banner wordt weergegeven) van de schermafbeelding op MSN op mijn PC geen vierkant is, maar een rechthoek. De afmetingen van het vakje zijn: breedte=3,1 cm; lengte=3,4 cm.

Daardoor wordt mijn banner vervormd weergegeven: de banner wordt in de lengte iets uitgerekt, waardoor de proporties v/d banner niet meer kloppen.
Hoe kan ik mijn banner aanpassen, zodat het niet meer vervormd wordt weergegeven als schermafbeelding?


Bijzonderheden:
- beeldscherm van mijn PC is 1024x768 pixels.

Bij voorbaat dank!
 
Wat is de format van je afbeelding?
JPG, Bitmap, GIF od.?

RI.
 
sorry dat ik zo laat reageer, had het druk gister...

Mijn afbeelding is bitmap. Als ik het als JPG opsla, dan gaat de kwaliteit achteruit, daarom heb ik bitmap gebruikt.
 
Dat valt doorgaans nogal mee hoor.
De reden dat ik dit vroeg is dat je in jou geval misschien toch beter voor een JPG kiest die je dan verkleint tot de maten van wat MSN toestaat.
Als je afbeelding een vierkant is en een rechthoek moet worden omdat dat de aangegeven ruimte is dan doe je het volgende:
je verkleint het vierkant tot de hoogte maat van de rechthoek, vervolgens maak je een nieuwe file die het formaat van het rechthoek heeft.
Daarna plak je het vierkant daarin, plaats het precies in het midden en geef de restruimte de kleur die bij je afbeelding past.
Zo wordt je afbeelding niet vervormd.
Als je het opslaat als JPG kijk je dat hij 0 compressie gebruikt.
Als ik jou was zou ik dat eens uitproberen, baat het niet dan schaadt het niet.
Mijn ervaring is dat JPG het beste format is voor internet afbeeldingen.

RI.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan