XP wil niet start na herstellen fabrieksinstellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoJootje

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2009
Berichten
19
Hoi,

Mij zoon heeft een keer de computer uitgezet terwijl er een update voor Windows XP draaide. Daarna wilde windows alleen nog in de veilige modus starten. Ik dacht het probleem op te lossen door de bestanden te kopiëren en de fabrieksinstellingen te herstellen. Het herstellen gaat probleemloos tot windows opnieuw moet worden opgestart. Dan blijft de computer gewoon hangen in het opstartmenu (zelf als je hem héél lang de tijd geeft). Hoor jullie tips graag.

Groet,
JoJootje
 
bestanden gekopieerd

schijfje van de computer er ingedaan

opstarten en menu volgen (je kun op 3 manieren "herstellen") Ik heb ze in volgorde alle drie geprobeerd. Computer is dan een tijd bezig eea terug te zetten. Aan het eind moet geeft computer aan dat hij opnieuw opgestart moet worden en blijft dan vastzitten in scherm "windows start op". Ik heb in totaal het herstellen 3 keer de kans gegeven maar helaas.
 
saignant detail wellicht:

De update die bot afgebroken werd was SP3

Zal morgen kijken of chkdsk meer info geeft.
 
het zal never nooit gaan werken als je maar gewoon de bestanden van windows gaat terug kopieren ... dit zal niet kunnen werken omdat in de meeste files van windows iets wordt weggeschreven dat puur alleen met jouw configuratie zal werken , daarom kun je ook niet een werkende hdd met winxp van een andere pc in die van jou stoppen , dit werkt namelijk ook niet.

Het beste wat je kunt doen is om gewoon van de ORGINELE winxp cd te booten , daarna te kiezen voor "R" ( Herstellen )

hier meld je je dan aan bij de desbetreffende installatie.

Daarna typ je in : CHKDSK /R

Dit proces zal even duren , daarna zal je pc normaliter moeten opstarten als je alleen bestanden mist.

Werkt dit dan nog niet probeer dan weer te booten daarna te kiezen voor "R"

Daarna typ je dan in : bootcfg /rebuild

Greetz ,

Thabomb
 
Bedankt,

Ik had eerst gestart in veilige modus. Toen kreeg ik mededeling dat Windows niet volledig was geïnstalleerd. Toen met de Application en Support cd de disk uitgebreid laten scannen op fouten. Die konden niet gevonden worden. Nogmaals fabrieksinstellingen herstelt. Was ook niet goed genoeg. Vanwege de mededeling dat Windows niet volledig was geïnstalleerd de eerste optie toen nog gedaan, "opstartbestanden terugzetten". Dit laatste heb ik een paar keer gedaan en opeens wilde hij wél opstarten. Heel vreemd, je zou toch denken dat je iedere keer het zelfde doet. Ben blij dat hij het gepakt heeft. Heel rustig allerlei updates laten installeren (met SP3 gewacht tot het laatst) en alles werkt nu, inclusief SP3!
Groet,
JoJootje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan