laptop veel te traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

freekvanmeijel

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Berichten
105
Hallo,
mijn laptop gaat heel erg traag. Ik heb al van alles gedaan (virusscans uitgevoerd, schijfopruiming, defragmentatie, overbodige opstartprogramma's weggedaan). Windows is up-to-date. Er staan nota bene bijna geen programma's op de laptop.
Processor: AMD Turion 64 X2 Mobile Technology TL-56 (2-CPUs), ~1.8GHz
Geheugen: 894MB Ram
Ik weet dat dit niet de beste laptop is, maar desondanks zou ik gewone handelingen vlekkeloos moeten kunnen uitvoeren.
Iemand een idee?
 
894mb ram is gewoon te weinig voor Vista.....
 
Weet je zeker dat je ram geheugen maar 894mb is? Want dan is dat simpelweg de oorzaak. Om Vista vlotjes te draaien moet je toch minimum 2gb ram hebben. Voor XP kan het nog gaan eventueel, maar als je Vista wilt draaien op die laptop, zou ik toch het ramgeheugen uitbreiden.
 
Ja ik heb deze laptop gewoon zo bij Dell besteld, windows Vista zat er al op.
Mbv dxdiag:
geheugen: 894 MB Ram
wisselbestand: 1040 MB gebruikt, 1003MB beschikbaar (ik weet niet wat wisselbestand is:p)
 
Te weinig ram in ieder geval om Vista beetje soepel te draaien, laat staan ook nog eens de software die je wilt gebruiken
 
Oke,
dan wil ik deze graag uitbreiden. Kan ik dat zelf doen? En zo ja, hoeveel kan ik max uitbreiden?
 
Dat kun je vinden op de site van Dell bij de omschrijving van jouw laptop
 
op die site staat alleen bij latitude, vostro en precision laptops dat je iets kunt vervangen?
Ik heb een inspiron:p
 
ik heb nu mbv pc wizard 2008 alle specificaties van de onderdelen. Als ik die post kan je dan ook zeggen hoe ik hem evt zou kunnen uitbreiden?
 
Op www.geheugen.com als ik inspiron 1501 aanklik krijg ik deze geheugenkaartjes eruit. Er staat dat ik max 2GB kan installeren. En dat de geheugenkaart die er nu inzit verwijderbaar is. Ik kan dus 2 kaartjes kopen van 1GB ?

Beschikbaar geheugen DELL Inspiron 1501
Omschrijving geheugenuitbreidingen Prijs excl/(incl)
256MB DELL Latitude D410/D610/D810
256MB MEMORY MODULE FOR DELL NOTEBOOKS [311-3742]
[Partnr: 311-3742 / Transcend: TS256MDL3742]

512MB DELL Latitude D410/D610/D810
512MB MEMORY MODULE FOR DELL NOTEBOOKS [311-3743]
[Partnr: 311-3743 / Transcend: TS512MDL3743]

1GB DELL Latitude D410/D610/D810
1GB MEMORY MODULE FOR DELL NOTEBOOKS [311-3748]
[Partnr: 311-3748 / Transcend: TS1GDL3748]
 
Quote: Ik kan dus 2 kaartjes kopen van 1GB ?

Ja.
 
Weet je ook zeker dat dat de goede zijn?:p
En kan ik ook 1 kaartje kopen, er zit immers al 1 GB in, of kan ik er niet 2 verschillende kaartjes inhebben?
 
Laatst bewerkt:
Weet je ook zeker dat dat de goede zijn?:p
En kan ik ook 1 kaartje kopen, er zit immers al 1 GB in, of kan ik er niet 2 verschillende kaartjes inhebben?

Als 2 Gig het maximum is, wordt één kaartje van 2 Gb veelal niet ondersteund.
Ja met je laptop naar een computerboer bij jou in de buurt en laat het even nakijken.
Het is een fluitje van een cent.
Ik heb ooit een Compaq laptop gehad met één bankje van 512 Mb Ram (met xp uiteraard) maar wel met de mogelijkheid het uit te breiden ...... niet dus.
Het plaatsen van een tweede geheugenbankje leidde hoe dan ook tot vastlopen. Ik ben er drie zaken mee af geweest en ook de importeur wist geen oorzaak.
De moraal van dit verhaal: zoals ik zei, neem hem mee naar een zaak en laat hen het doen. Zorg in elk geval dat je de aanschaf terug kunt doen als het niet werkt.
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel ook niet 1 kaartje van 2GB. Er zit nu 1 GB in, ik wil het uitbreiden naar 2. Kan ik dan 1 zo een kaartje wat ik net liet zien bij die wat er nu in zit erin doen. Zodat het dus 2 verschillende merken ofzo zijn?
 
Hoi,

Google maar eens hierop TS1GDL3748

Als je zeker weet dat er een module van 1Gb in zit, kan je die bestellen .....
 
Ben je nou een beetje naar de bekende weg aan het vragen .... ??
Je kunt er één module van 1Gb bijplaatsen.
Ik zou het voor de prijzen niet laten.

Heb hier trouwens twee bankjes van 1Gb liggen die ook geschikt zijn.
Voor 35 euri mag je ze hebben.
 
Effe serieus: ben je mij nu aan het bedotten?
Je kunt die ene er uit halen en die twee van 1Gb er in.
 
ja ik weet het al, er zitten er nu 2 van 512 in, en dan haal ik die er uit en doe ik er 2 van 1 GB in:p
bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan