fout dhcp en firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

galliet

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2009
Berichten
21
hallo luitjes,

ik heb sinds gisteren inernet van ziggo met een nieuwe modem ( ook voor telefoon ) motorola SBV5121E

nu heb ik tussen me modem en 2 pc's een firewall gezet. (een watchguard soho wg 2500)

zodra ik alles aansluit loopt het mis.
status van me lan veranderd dan in "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden"

in cmd type in dan "ipconfig"
dan is het resultaat:

verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
autoconfiguratie IP-adres : 169.........
subnetmasker : 255.........
standaardgateway :


ik kan heb ip release geprobeerd en renew.
met renew ik krijg ik de volgende melding:

er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface. lan verbinding kan geen contact maken met dhcp-server maken.

ik heb geprobeer de ip adres te benaderen in explorer maar ter vergeefs.

het rare is toen ik nog mijn oude modem had deed die het gelijk. hoefde niets te configureren of dergelijke.

weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
 
Ik denk dat de firewall iets teveel blokkeert, kennelijk ook de poort die DHCP gebruikt (uit mijn hoofd UDP 19).
 
Ik denk dat de firewall iets teveel blokkeert, kennelijk ook de poort die DHCP gebruikt (uit mijn hoofd UDP 19).

hoe zou ik de firewall moeten benaderen dan?
of beter gezegd. hoe zorg ik datie iets minder blokkeert?
 
Staat er niets over in de handleiding? Eerst alles op 'doorlaten' zetten?
 
Staat er niets over in de handleiding? Eerst alles op 'doorlaten' zetten?

ik heb de firewall niet nieuw dus zit ook geen handleiding bij.
en dan met me vorige abbonoment hoefde ik ook niets dan aansluiten..
 
Wat was je vorige abonnement dan? En zat daar net zoals nu een modem bij of een (al dan niet draadloze) router/router-modem

Per slot krijg je van Ziggo maar 1 ip-adres, en jij probeert er nu al 2 computer op aan te sluiten. Alleen met een breedband router kun je dat ene 1 ip-adres van je kabelaar door meerderen laten gebruiken.

Tijs.
 
Wat was je vorige abonnement dan? En zat daar net zoals nu een modem bij of een (al dan niet draadloze) router/router-modem

Per slot krijg je van Ziggo maar 1 ip-adres, en jij probeert er nu al 2 computer op aan te sluiten. Alleen met een breedband router kun je dat ene 1 ip-adres van je kabelaar door meerderen laten gebruiken.

Tijs.

mijn vorige abbonoment was van casema (ziggo in feite)
alles wat hier staat is niet draadloos
de modem die ik toen had was zonder telefoon aansluiting en een ouder model motorola
toen:
file.php

nu:
Motorola_SBV5121.png


als ik 1 pc in vast kopel aan de firewall doetie het nog niet.. dus daar ligt het niet aan.
wat voor heen wel, lukt nu niet..
 
Ok, het is me nu duidelijk: De SOHO is zelf de breedband router in jouw setup en zou die (interne) ip-adressen moeten uitreiken (=DHCP server functionaliteit) aan de aangehangen pc's.

Als ik je originele posting bekijk, lijkt het erop dat de SOHO momenteel geen ip-adressen uitreikt. Misschien is het genoeg om (zoals de handleiding voorschrijft) 10 seconden de stroom van de SOHO af te halen, en dan de stroom weer aan te sluiten. Herstart (zodra de SOHO weer helemaal actief is) ook de pc's die eraan hangen, en kijk of het dan beter gaat.

Tijs.
 
Ok, het is me nu duidelijk: De SOHO is zelf de breedband router in jouw setup en zou die (interne) ip-adressen moeten uitreiken (=DHCP server functionaliteit) aan de aangehangen pc's.

Als ik je originele posting bekijk, lijkt het erop dat de SOHO momenteel geen ip-adressen uitreikt. Misschien is het genoeg om (zoals de handleiding voorschrijft) 10 seconden de stroom van de SOHO af te halen, en dan de stroom weer aan te sluiten. Herstart (zodra de SOHO weer helemaal actief is) ook de pc's die eraan hangen, en kijk of het dan beter gaat.

Tijs.

2 pc's uit.
modem aan
soho uit.
soho aan
2 pc's aan

en nog steeds doetie het niet:confused:
 
Als je bij @home/ziggo een nieuw 'eerste' apparaat plaatst, moet je eerst het modem uitzetten, het 'eerste' apparaat aansluiten en aanzetten, vervolgens weer het modem aanzetten.
Het modem geeft namelijk alleen een IP uit aan één MAC adres (en onthoudt dat). Dat is waarschijnlijk nu één van de pc's.

Overigens, het modem moet je 'activeren', dit gaat het beste zonder tussenapparaten. Na het activeren van het modem kun je de stappen hierboven uitvoeren.
 
@maestro12: het uitdelen van interne ip-adressen staat er los van of er een WAN-verbinding is. Nu het met het herstarten van het apparaat niet werkt, zou ik als ik de topic-starter was in de Watchguard nakijken of het DHCP server gedeelte wel aanstaat momenteel. Als dan toch de configuratie van de Watchguard openstaat, kijk dan direct na of in het externe netwerk een ip-adres is toegewezen (door Ziggo).

Tijs.
 
@maestro12: het uitdelen van interne ip-adressen staat er los van of er een WAN-verbinding is. Nu het met het herstarten van het apparaat niet werkt, zou ik als ik de topic-starter was in de Watchguard nakijken of het DHCP server gedeelte wel aanstaat momenteel. Als dan toch de configuratie van de Watchguard openstaat, kijk dan direct na of in het externe netwerk een ip-adres is toegewezen (door Ziggo).

Tijs.

ik heb nu de modem aan de watchguard aangesloten en mijn computer via de watchguard aangesloten, ik kan wel bij interface van de modem maar ik kan niet in de interface van de watchguard komen. en de DHCP staat aan.
 
Welk ip-adres heb je gekregen nu? En welke Standaardgateway heb je nu?
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig

Tijs.
 
Welk ip-adres heb je gekregen nu? En welke Standaardgateway heb je nu?
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig

Tijs.

ik heb net me netwerk kabel van me pc in me laptop gestopt.
met me wireless aan is dus de modem te benaderen maar met me wireless uit heb ik weer het zelfde probleem als op me thuis pc.
terwijl ik geen draadloze modem heb
 
Je zegt dat je geen draadloze router hebt. Dat zou dus betekenen dat je op dat moment verbinding hebt met het netwerk van de buren of zo...

Als ik jou was zou ik eerst ervoor zorgen dat je de handleiding van je watchguard beschikbaar hebt (al dan niet gedownload).
Begin dan de hele configuratie van 0 af door de watchguard te resetten naar fabriekswaarden, en werk vandaaruit om een werkend watchguard systeem te krijgen

Tijs.
 
Je zegt dat je geen draadloze router hebt. Dat zou dus betekenen dat je op dat moment verbinding hebt met het netwerk van de buren of zo...

Als ik jou was zou ik eerst ervoor zorgen dat je de handleiding van je watchguard beschikbaar hebt (al dan niet gedownload).
Begin dan de hele configuratie van 0 af door de watchguard te resetten naar fabriekswaarden, en werk vandaaruit om een werkend watchguard systeem te krijgen

Tijs.

http://192.168.100.1/ = het ip van me modem ( moterola )
192.168.0.1 = van de buren.. hier zit ik nu mee op de laptop.

verder denk ik dat de firewall die ik gebruik verouderd is en niet aan een de voorkeuren voldoet van een wat modernere modem. aangezien we over het jaar 2000 en 2008 praten dan wanneer die dingen op de markt zijn gekomen.

voor de rest weet ik geen andere oplossing ook dan je instructies op te volgen..
 
Laatst bewerkt:
Als ik je bericht zo lees benader je al je router op 192.168.100.1 je Motorola modem is namelijk niet te benaderen vanaf je pc.
Hij geeft het ip van ziggo rechtstreeks door aan het eerste aangesloten apparaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan