Sitecom WL-312 300N instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creater

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Berichten
66
Ik heb een nieuwe router gekocht (Sitecom WL-312 300N) en heb een probleempje. Ik ben wel verbonden met het draadloos netwerk van mijn router. De verbindingstatus is verbonden. Alleen als ik internet start doet de webpagina het niet, doe ik deze router weg en verbind ik met de kabel dan doet hij het wel. Ik heb een Arris moden van UPC. Ik heb Chello als internet. Wat moet ik dan bij die instellingen kiezen? Kabel internet of wat, het gekke is dat ik alles heb geprobeerd maar dan doet hij het nog steeds niet, iemand die me kan helpen?
 
Als je de router ertussen wil zetten moet je het volgende doen:

1. alle pc's en notebooks uit
2. router uit
3. kabelmodem uit

Wan-poort van de router verbinden met kabelmodem.
Evt. netwerkkabel tussen pc('s) indien gewenst.

NU pas:

Eerst het kabelmodem aan en EVEN WACHTEN TOTDAT DEZE VOLLEDIG ONLINE IS
Als TWEEDE de router aanzetten en: WEER WACHTEN TOTDAT DEZE VOLLEDIG ONLINE IS
Als laatste test je de verbinding uit, het liefst met een bekabelde verbinding met een pc of laptop.

Werkt dit?

Deze richtlijnen kan je overigens overal vinden.
 
Als je de router ertussen wil zetten moet je het volgende doen:

1. alle pc's en notebooks uit
2. router uit
3. kabelmodem uit

Wan-poort van de router verbinden met kabelmodem.
Evt. netwerkkabel tussen pc('s) indien gewenst.

NU pas:

Eerst het kabelmodem aan en EVEN WACHTEN TOTDAT DEZE VOLLEDIG ONLINE IS
Als TWEEDE de router aanzetten en: WEER WACHTEN TOTDAT DEZE VOLLEDIG ONLINE IS
Als laatste test je de verbinding uit, het liefst met een bekabelde verbinding met een pc of laptop.

Werkt dit?

Deze richtlijnen kan je overigens overal vinden.
Al gedaan. Het rare is gewoon dat het met de oude router (met kabel) wel werkt maar niet met de nieuwe die draadloos is. Er staat dat ik verbinding heb gemaakt met een draadloos netwerk, alleen Internet doet het nog steeds niet. Ik weet niet hoe ik het moet configureren (bij een andere router hoefde ik gewoon verbinding te maken en was klaar).
 
Hoi,

Zou niet weten van hieraf. Maar je doet in elk geval iets niet goed, want er is kennelijk wél verbinding met internet.
Dus aan upc of het kabelmodem kan het niet liggen.
Kennelijk is er ook een - draadloze - verbinding met de router, dus aan deze verbinding kan het ook niet liggen.

Reset je router eens.
 
Hoi,

Zou niet weten van hieraf. Maar je doet in elk geval iets niet goed, want er is kennelijk wél verbinding met internet.
Dus aan upc of het kabelmodem kan het niet liggen.
Kennelijk is er ook een - draadloze - verbinding met de router, dus aan deze verbinding kan het ook niet liggen.

Reset je router eens.
Ook al gedaan heeft geen nut :confused:
Alleen bij dat instellen waar je kan kiezen uit:
ADSL zonder gebruikersnaam en wachtwoord
ADSL met gebruikersnaam en wachtwoord
Kabel zonder gebruikersnaam en wachtwoord
Kabel met gebruikersnaam en wachtwoord
anders
Ik heb alles al geprobeerd maar bij geen enkel lukt.
 
Oja en op de CD staat alleen de handleiding en geen programma ofsow die je eerst moet installeren om hem te laten werken...
 
in de handleiding staat dat je hem via een menu op je Sitecom WL-312 300N via een ipadres te berijken , kunt instellen
 
in de handleiding staat dat je hem via een menu op je Sitecom WL-312 300N via een ipadres te berijken , kunt instellen

Ook al gedaan heeft geen nut :confused:
Alleen bij dat instellen waar je kan kiezen uit:
ADSL zonder gebruikersnaam en wachtwoord
ADSL met gebruikersnaam en wachtwoord
Kabel zonder gebruikersnaam en wachtwoord
Kabel met gebruikersnaam en wachtwoord
anders
Ik heb alles al geprobeerd maar bij geen enkel lukt.
Heb je hiervoor drivers nodig, want die zijn niet in de CD.
 
tja als je alles al gedaan hebt en aan de hand leiding niks hebt kun je hem beter terug brengen, maar wil je hulp kun je beter stap voor stap aan geven wat je presies gedaan hebt toch ?
 
probeer anders eens de kabplel van lan naar lan aan te sluiten in plaats van lan op wan

zorg er in iedergeval voor dat op een der aparaten de dhcp server uit staat en dat ze zich in de zelfde ip range bevinden maar niet het zelfde adres hebben
bv de een 192.168.1.10 en de ander 192.168.1.11
 
hallo creater,

zou je mij precies kunnen vertellen hoe je het probleem hebt opgelost, want ik heb namelijk precies hetzelfde probleem?

Alvast bedankt.
Ik was naar de winkel gegaan en die persoon zei tegen mij:
Sluit de router aan op het modem, doe de computer uit, haal de stekker van het modem eruit, wacht 15 minuten, stop de stekker van het modem weer in het stopcontact, wacht tot hij klaar is met laden (alle lampjes horen dan te branden), start de computer op, maak verbinding met de router en hij moet het doen. Succes!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan