Foutmelding bij afsluiten "Ending Program Explorer.exe"

Status
Niet open voor verdere reacties.

zalewski

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2006
Berichten
16
(Aangezien niemand mijn vraag op het subforum Software > Overige hiernaartoe verplaatst, plaats ik mijn vraag hier wel opnieuw, dus die andere kan gesloten worden!)

Ik probeer mijn probleem maar zo duidelijk mogelijk uit te leggen:

Als ik mijn computer wil afsluiten gaat hij eerst een fractie van een seconde naar het blauwe windows xp afsluitscherm, dan springt hij meteen terug naar m'n bureaublad en een paar seconde daarna krijg ik de foutmelding ''Ending Program Explorer.exe''. Als ik dan op 'End now' klik, sluit hij gewoon af (maar ik denk dat dit niet al te goed voor een computer is) en als ik op cancel klik gebeurt er niets en kan je gewoon alles doen.

Ik heb ook nog problemen met mijn pictogrammen die niet worden weergegeven. Ik heb al geprobeerd om via Properties 'Change Icon' het te veranderen, maar dit werkt niet. Het vreemde is dat sommige pictogrammen wel werken en andere niet, het zijn soms ook pictogrammen die het dan weer wel, dan weer niet doen. Het is af en toe ook zo, dat ze het wel doen maar erg traag laden.

Tenslotte zijn er ook nog problemen met plaatjes openen, opslaan en uploaden. Als ik een plaatje aan het maken of bewerken ben en ik wil het plaatje opslaan loopt hij zonder reden vast, dit is niet altijd het geval. Hetzelfde geld voor openen en uploaden. Met CTRL+ALT+DELETE moet ik dan op taak beëindigen klikken om het af te sluiten.

Hopelijk kunnen jullie mij snel helpen en heb begrip voor jullie werk! Als jullie meer informatie nodig hebben over de problemen vraag het dan gerust!

Extra informatie: Ik denk zelf dat deze problemen veroorzaakt zijn door virussen, die ik al verwijderd heb. Ik gebruik AVG Internet Security als virusscanner en TuneUp Utilities om dingen in windows op te schonen. Bij mijn laatste virusscan kwam er niks uit, dus ik neem aan dat er geen virussen meer actief zijn.

Mvg,
Lennart
 
Laatst bewerkt:
Dag,

Met zoveel en zulke problemen, en zoals je zelf aangeeft, waarschijnlijk veroorzaakt door een virus. Mocht ik beslissen, zou ik kordaat zijn.
Windows schijfje erin, schijf formatteren en zaakje opnieuw installeren.
Misschien wel een half dagje zoet maar dan heb je wel weer een clien pc-tje.

Van zodra je een clien pc hebt - een progje (voorbeeld acronis) installeren en een spiegel maken. Altijd handig wanneer je weer in de problemen komt of een virus je te pakken heeft.

Een spiegeltje terugzetten is hooguit 15 à 20 minuten en weer een clien pc. :thumb:

Veel moed, succes.
Groeten, Peggy
 
Bedankt voor je antwoord Peggy. Windows opnieuw installeren lijkt mij ook de beste optie, maar om eerlijk te zijn heb ik daar niet veel ervaring mee.

Ik heb een back-up gemaakt op mijn E:/ schijf. Maar zit nu met een groot probleem, ik kan mijn pc niet meer normaal opstarten. Bij het opstarten kan ik kiezen uit "Normal Startup", "Last Startup (toen alles nog werkte), Veilige modus met of zonder networking. Enkel Veilige modus werkt. Dus hoe moet ik formatteren?

Heeft er iemand misschien een link met een handleiding die stap voor stap uitlegt hoe je het het best kan aanpakken om windows opnieuw te installeren?
 
Laatst bewerkt:
herinstalleren windows

je moet hem via de XP cd-rom opstarten om hem te verwijderen:eek:
 
ff google vind je vast wel een uitleg die je bevalt ;-)
 
Laatst bewerkt:
Probleem is opgelost, grafische kaart was kapot. Ik heb een nieuwe gekocht en windows opnieuw geinstalleerd dus alles werkt weer zoals het moet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan