fotoformaat verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjcmmol

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Berichten
325
De titel van dit item dekt mogelijkwijs niet de lading van de vraag. Ik ga uitleggen wat ik graag wil en vraag daarbij om hulp
Ik moet een behoorlijk aantal foto's van objecten met daaronder een beschrijving van deze objecten onderbrengen in een document. Een eenvoudige weg is natuurlijk om een Worddocument te maken waarin een kopie van de foto's worden geplaatst met onder elke foto een beschrvijving. Dit vraagt echter ontzettend veel ruimte en later dus ook afdrukpapier.
De vraag is nu: bestaat er een mogelijkheid om die foto's in een kleiner formaat op de computer te krijgen, en vervolgens in een document, waardoor ik bijvoorbeeld twee foto's met beschrijving per bladzijde kan plaatsen? En zo ja, welke handelingen moet ik daarvoor dan verrichten?
Ik hoop dat de mogelijkheid bestaat en dat iemand me daarbij wil en kan helpen.
Alvast dank
 
Ik gebruik in zulke gevallen meestal een foto opmaak programma zoals Ulead Photo Impact of PSP.
Je neemt dan een nieuwe file van A4 formaat en plakt de fotos daar in.
Die programmas hebben meestal de mogelijkheid om de afbeelding te verkleinen.
Maar in Word kun je je afbeelding ook kleiner maken hoor.
Gewoon via invoegen/afbeelding/uit bestand..
Als je op de afbeelding klikt komt er een kader omheen met 4 ankerpuntjes, pak met je cursor 1 van die puntjes en verklein of vergroot zo de afbeelding.

RI.
 
Dank je RedIndy. Ik kies voor je laatste mogelijkheid. Het is een simpele en voor mij heel hanteerbare methode.
 
probeer eens ifraview
in meer dan 5 talen,gratis te downloaden en er is een boek van uit.
ik gebruik hem al zo 4 jaar al.


brazil4ever
 
Wanneer je op een afbeelding klikt en je gaat naar afbeelding opmaken... zie je links onder in het venster comprimeren staan, hier kun je de ingevoegde afbeeldingen allemaal tegelijk comprimeren zodat het totale bestand aanzienlijk kleiner kan worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan