imgburner werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

yuri68

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2009
Berichten
13
ik open img en selecteer ''write image file to disc'' daarna bij ''please select a file''
''browse for a file'' ik selecteer de des betreffende muziek en daar houdt het voor mij op
ik zie de geselecteerde muziek nergens bij img staan en krijg deze muziek daar ook niet naar toe??
 
je moet ook niet
write image file to disk gebruiken.
maar gebruik
write folders/files to disk
 
bedankt,maar nu leest mijn cd speler deze cd niet en bij het branden met nero (wat ik voorheen deed) had ik dat probleem niet?
 
ik heb met die handeling nog nooit problemen gehad, wel doet imgburner en brandprogrammas in het algemeen, er lang over om te herkennen of de cd wel of niet beschreven of leeg is. even geduld misschien.
 
de cd is gebrand, op mijn laptop leest hij deze en kan ik de muziek afspelen.
op mijn cd speler dus niet ........?
 
dit komt omdat je bestanden op je computer kleine bestanden zijn, waarschijnlijk mp3
je cdspeler kan deze niet lezen. daarom zul je die mp3's om moeten zetten.
Nero heeft daar een mooie wizzard voor, dan doet nero dit automatisch. dus ik zou weer even nero installeren.
 
bedankt,ga ik doen.img is mij aangeraden,maar hoe brandt men dan cd s of dvs s met img .bedoel: waar gebruikt men img dan voor?
 
.img is een "image", een soort container met alle informatie in één keer in. Zoiets als een zip-mapje dus. Die data kan zowat alles zijn: video-dvd's, audio-cd's, mp3-bestanden, spellen... Samenstellen is op dat moment niet meer nodig. Het bestand is gemaakt om meteen te branden.

ImgBurn is dus heel makkelijk als je een image bestand hebt en je wil er een cd of dvd van maken. Als je zelf je cd of dvd wil gaan samenstellen met losse bestanden, is ImgBurn niet het programma dat je wil hebben.

Evenmin Nero eigenlijk want dat is een pokkezwaar programma. Bekijk dus zeker eens wat gratis alternatieven zoals onder andere Freeburner, Burnaware...

Je vindt ze hier:
http://www.snapfiles.com/Freeware/gmm/fwcdburn.html

Aandachtspunt bij cd's die willen spelen in een gewone cdspeler: altijd als een audio-cd compilatie branden, anders zet je gewoon de originele mp3's of wma's op een cd en daar snappen gewone audiospelers niks van. Het wav-formaat gebruikt op audio-cd's is veel groter daarom dat je maar +/- 20 liedjes op een audio-cd gepropt krijgt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan