Internetverbinding delen probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spittie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2009
Berichten
2
Hallo,

We hebben sinds kort een 20 MB internetverbinding van Telfort. Sindsdien staat de meegeleverde router (P-2602HW-D1A) op een andere locatie waardoor het niet meer mogelijk is om met kabels te werken. Nu wil ik met mijn PlayStation 3 online, maar nu komt het probleem:
De Wi-Fi signaalsterkte van de PS3 is niet goed. Ik krijg meestal maar 30-50%, terwijl de access point van de (boven?)buren wel een ontvangst van 90% heeft. Onze access point staat zo'n 10 meter verderop met 2 muren ertussen. Mijn laptop heeft wel goed ontvangst. Het is me niet gelukt om een beter ontvangst te krijgen, dus heb ik een andere oplossing nodig. Iemand kwam op het idee om het internet via mijn laptop op mijn PS3 te krijgen, d.m.v. het delen van de internetverbinding. Goed idee, meteen geprobeerd. Dit werkte opzicht goed, totdat bleek dat de verbinding na telkens zo'n 3 kwartier voor 1 á 2 seconden weg valt op zowel de PS3 als laptop. Erg vervelend dus.

Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit kan voorkomen?
Alvast bedankt!

EDIT: Ik las trouwens dat ik voor het bovenstaande een crossover kabel moet gebruiken. Ik heb geen idee of dat ik die nu gebruik of dat het een gewone UTP kabel is... kan het hier aan liggen of hoort het met een UTP kabel al helemaal niet te werken?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een crossover kabel aangeschaft. Hiermee kan ik een verbindingsbrug maken tussen mijn laptop en PS3. Hierbij heb ik echter hetzelfde probleem dat de verbinding na verloop van tijd voor een paar seconden weg valt.
Niemand een idee waar dit aan kan liggen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan