dvds branden en afsluiten vista 64 en via shrink

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwiebertje2

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2009
Berichten
8
is er iemand die weet hoe je onder vista 64 bits met shrink de dvds kan afsluiten.
ik kan nu wel via nero 9 handmatig afsluiten en niet als ik via shrink brand afsluiten.
 
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik deze klacht niet eerder heb gehoord en mij er ook heel weinig bij voor kan stellen. Shrink biedt m.i. namelijk helemaal geen optie om de DVD open te laten. Als je kiest voor het backuppen van een film dan wordt door Shrink de film gebrand en volgens mij direct afgesloten zonder optionele kwesties als wel / niet afsluiten.
 
re

het probleem is dat als ik dus een dvd binnen haal en brand via nero en daar de optie dvd afsluiten kies gaat ie goed.
en waneer er in die files losse nl subs staan en via shrink ga branden en nl subs aan klik om mee te branden .
kan ik die dvd dus wel op pc zien ,maar niet afspelen in de dvd speler,want die dvd is niet afgesloten.
 
Aha, daar komt de aap uit de mouw: jij verwacht dat Shrink een .srt of .sub die je "zomaar" los hebt staan, even meebrandt? Nee, daarvoor is Shrink niet. Probeer diezelfde film maar eens zonder ondertiteling met Shrink te branden, dan zal je zien dat het gewoon goed gaat.
 
klopt

ja dat is wel zo.
maar probleem is dus, dat als ik een dvd binnen haal met daar in lose nl subs,ik deze niet met nero mee kan laten nemen.
dus ga ik naar shrink,en voeg de dvd bestanden toe,en klik op nl subs toevoegen,dan brand ie wel maar kan niet afspelen in dvd speler.
volgens mij komt het dus doordat als ik via shrink met nero brand de dvd niet afgesloten word.
is er een ander programma zoals shrink die de bestanden kan aan vinken onderandere dus de verschillende subs en noem maar op??
 
Nee, zo eenvoudig is het niet!
Jij hebt helemaal geen afsluit-brandprobleem, noch met Nero, noch met Shrink. Beide progrjes branden prima jouw .vob . ifo .bub bestanden naar DVD., zolang je dit maar doet in voor die progjes "begrijpelijke instructies". Dat zijn normale DVD bestanden en geen losse subs of zo erbij.
Waar wél jouw probleem zit is in het feit dat je de subs toegevoegd wil hebben aan DVD's die op stand alones zijn af te spelen.
Hoe je dat doet lees je o.a. hier.
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat we op 2 verschillende wegen lopen.
ik zal het simpeler uitleggen.
ik haal dus een film binnen,met daar in de vob en dergelijke bestanden,en uiteraard engels en andere oudio talen,is dus simpel,en nu komt ie.
ook staan er wel nl subs in maar niet mee gebakken in vob files maar gewoon aanwezig .
en waneer ik dus nero en branden ga,geen nl subs dus.(op die gebrande dvd)
als ik shrink open en bestanden toevoeg staat nl subs uitgevinkt,en wel een paar mbtjes, als ik die dus aan vink en dan op backup klik loopt ie en brand ie ,maar is niet te lezen op dvd stand alone,en nu is het rare eraan voorheen altijd het zelfde gedaan, met xp pro.en nu met vista 64bits doet ie het dus niet goed meer.
ik heb dus gekeken in opties nero en staat wel aangevinkt dvd afsluiten,en onder shrink die dus ook brand met nero,gaat ie fout.
 
Wj praten idd. langs elkaar heen denk ik.
Samengevat kan ik je alleen maar zeggen dat Shrink simpelweg de DVD shrinked en vervolgens naar DVD backupped. Je moet daar helemaal geen opties aanklikken of whatever.
Simpel houden! DVD laden, compressie klikken en backuppen, méér niet.
 
ja en nog steeds op het zelvde probleem gestuit.
wel keuze in audio en geen nl subs mee gebrand weer.
waneer de subs zijn ingebakken gaat ie wel goed via nero zelf.sluit ook af dan
 
@ zwiebertje2

ik denk dat jij iets te makkelijk denkt over dvd, een dvd bevat
VIDEO_TS.IFO
VIDEO_TS.BUP
VIDEO_TS.VOB
bestanden
ifo is de besturing van de dvd, bup zijn back-up bestanden van de ifo en vob's zijn de video bestanden (mpeg2 max 0.99 gig)
hier in zitten alle audio en ondertitel sporen en de hoofstuk navigatie.
maw. een dvd is een behoorlijk ingewikkelt ding.

je kan dus niet zomaar ondertitels toevoegen, hiervoor moet de dvd afgebouwd worden en daarna weer opgebouwd.
hier heb je meer voor nodig dan nero burningrom of dvdshrink
wat jij zoekt is een progje als convertxtodvd of dvdflick.

wat ik niet uit je verhaal kan halen; lukt het je om de dvd eerst met shrink te branden (met de subs dus) hierna afsluiten met nero en speelt ie dan op de dvd speler ??
als dat zo is heb je waarschijnlijk een speler die srt ondersteunt.
 
het grote probleem is dus dat onder xp waar ik mee draaide de
deed ik dus gewoon downloaden van films.
en indien ik ontdekte dat de subs er wel waren,maar kort verteld dus dat ze los waren mee gezet in die vts en vob files,ik gewoon met shrink dus di e film brande.
en nu draai ik dus met vista 64 en heb veel dvds al verknoeid die of niet afta spelen zijn op stand alones,of die dus geen nl subs hebben.
shrink neemt ze of niet mee,en nero ook niet regtstreeks.
al geprobeerd om die bestanden met nero recod toe te voegen maar ook weer niet.
ik heb overal gekekn en wel lukt het met nero,indien de subs dus ingebakken zijn in die files dan werkt het wel,ook lukt het wel om audio sporen te krijgen en kiezen kan voor nederlands vertaal indien het er was.
groot verhaal maar is ook wel raar vind ik.
al wat ik wil vinden is een programma die dus ,behalve kan branden ook kan kiezen voor welke losse subs er toe gevoegd moet worden en mee gebrand word.
 
Die zijn er niet! Ik gaf je om 13.40 uur een link naar een site waar je tools kan vinden om het te regelen.
Succes!
 
ga er mee aan de slag
en via deze weg laat ik het weten of het werkt
mijn enorme dank voor je tijd en moeite hoor pasja
 
Advies : begin er niet aan als je niet wekelijks het klusje gaat doen. Het is taaie en erg veel klikken materie en als je het niet zeer regelmatig gaat doen, is het een lijdensweg. Zoek dan liever naar een film waar de Nederlandse subs reeds in opgenomen zijn.
 
Advies : begin er niet aan als je niet wekelijks het klusje gaat doen. Het is taaie en erg veel klikken materie en als je het niet zeer regelmatig gaat doen, is het een lijdensweg. Zoek dan liever naar een film waar de Nederlandse subs reeds in opgenomen zijn.

heb de oplossing gevonden hoor
draai met dvd met losse subs nu via shrink,en brand met copy to dvd .
inplaats van nero via shrink.
en heb nero 1 versie ouder geinstalleerd en alles werkt weer prima nu.
ik dank jullie allemaal voor de hulp.
 
Eeuuhh

Ik heb geen ervaring met Nero om DVD's te branden want ik download ook af en toe en dan download je AVI en dat kan een DVD speler nie lezen.

Ik gebruik daarom ConvertXtoDVD
Daar kan je een DVD menu maken en van alles en nog wat toevoegen.
Als je daarna alles heb gedaan en mooi heb gemaakt druk je op omzetten.
Je kan de kwaliteit van je omzetten ook zien.
Als je het heb omgezet staat het zo dat je het in de DVD speler kan afspelen.
Natuurlijk heb je ook je ondertiteling erbij gedaan en die kan je ook heel netjes openen in je menu.

Misschien kan je de Trail proberen.
:thumb:
Mvg. Coolhits
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan