Mini jack gebroken en vast in laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maurizze

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2004
Berichten
76
Zoals de titel zegt: Per ongeluk is de mini jack kabel van mn stereo met iets te veel geweld uit mn laptop gerukt en dus is het puntje gebroken. Die zit er nog in en met schroevendraaiers en alles heb ik hem geprobeerd eruit te krijgen maar hij lijkt moervast te zitten. Heeft iemand een idee om hem eruit te krijgen of een alternatief om geluid van laptop naar stereo te sturen? De geluidskwaliteit van mn laptop is natuurlijk echt een drama.
Of kan ik misschien softwarematig mn microfoonpoort of die andere die er ongeveer zo uitziet: ((<-)) mijn geluidingang veranderen waardoor ik via die ingangen kan luisteren?
Ik heb al geprobeert hem open te schroeven maar ik durf niet allerlei hardware dat ervoor zit eruit te slopen.


Voor het idee:
 
Laatst bewerkt:
Een magneet + hardeschijf is meestal niet zo'n goede combinatie.

Je kunt het beste iemand vragen die weet wat hij doet wanneer je hem open schroeft.
Let wel op: Wanneer je nog garantie hebt neem eerst contact op met je dealer.

Wellicht kunnen zij iets voor je betekenen.
Kunnen zij niets voor je doen en je laat hem openschroeven bestaat de kans dat je garantie vervalt.
 
als je met een schroevendraaien bezig bent haal dan de stroom er af en de accu er uit
je wilt niet ook nog sluiting.

wat je kan proberen is superlijm (of een metaal lijm) en heel veel geduld
verzin een manier om een dun stalen staafje (fiets spaak?) recht tegen de afgebroken plug te klemmen.
op de juiste hoogte en recht naar binnen, iets in de richting van laptop op tafel en een dun boekje onder de spaak voor de juiste hoogte.
en een lang elastiek rond de laptop + spaak, niet te strak gewoon een heel lichte druk
teveel druk verhoogt de kans op weg schuiven.

beide einden ontvetten
gebruik een weinig lijm, genoeg om te lijmen te weinig om er af te druipen (anders zit ie nog vaster)
laat drogen en uitharden en nu voorzichtig trekken, wel recht anders breekt ie gelijk.
 
Haha, wat een creatief idee. Altijd de moeite waard om het te proberen
 
Ik zie dat dit al een oude topic is maar ik wilde toch nog even reageren voor de mensen die dit probleem nu nog hebben.

Ik heb een dunne naald gepakt en met een kleine hamer rustig de naald in het puntje van de minijack getikt en vervolgens kon ik het puntje er uittrekken.:cool:
 
fijn te horen dat dat gelukt is bij jou.
breng wel risico met zich mee
1 dat je het puntje er verder in tikt
2 de hardware van een pc is niet echt gemaakt om tegen tikken met en hamer te kunnen.
 
De PC openschroeven heeft geen zin, de connector is een chassisconnector die op het moderbord gesoldeerd zit en die meestal niet open te maken is.
Met hamers en scherpe punten kan je in principe geen schade maken aan de rest van de PC. Wel kan je hiermee de chassisconnector beschadigen, wat op zich niet erg is, want zo heb je er ook niets aan. Zie het als een poging om het onderdeel van de Jackplug er uit te krijgen.
Krijg je het er met geen mogelijkheid uit, dan zit er niets anders op dan de laptop open te schroeven en een nieuwe connector te vinden die past en deze daarna te vervangen.
Ik heb geprobeerd een vergelijkbare afbeelding te vinden van zo'n chassisdeel.
42350589.jpg
 
Zullen we topic van meer dan een jaar oud verder maar met rust laten, deze sluit ik nu.
slotje.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan