VPN verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommy46

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
Berichten
96
hallo,

als ik een vpn verbinding heb gemaakt kan ik niet meer lokaal op mijn pc internetten?

wie weet een oplossing?
 
Zo stel ik ook altijd de VPN policies in voor externe gebruikers. Welke VPN verbinding gebruik je? (SSH, IPSEC, Standaard Windows etc etc)..
 
Zo stel ik ook altijd de VPN policies in voor externe gebruikers. Welke VPN verbinding gebruik je? (SSH, IPSEC, Standaard Windows etc etc)..

Standaard Windows, waar kun je dat dan veranderen in de policies?
 
hallo,

als ik een vpn verbinding heb gemaakt kan ik niet meer lokaal op mijn pc internetten?

wie weet een oplossing?

Open je VPN verbinding (snelkoppeling op je bureaublad, als je dit hebt aangegeven om weergegeven te worden op je bureaublad)
Ga naar EIGENSCHAPPEN en dan naar tabblad
NETWERK en dan selecteer je
INTERNET TCP/IP PROTOCOL en dan kies je EIGENSCHAPPEN en dan
GEAVANCEERD en daarna zet je
STANDAARD-GATEWAY IN EXTERNE NETWERK GEBRUIKEN uit.

Als het goed is moet je internet het dan weer doen na een vpn-verbinding.
 
Laatst bewerkt:
Open je VPN verbinding (snelkoppeling op je bureaublad, als je dit hebt aangegeven om weergegeven te worden op je bureaublad)
Ga naar EIGENSCHAPPEN en dan naar tabblad
NETWERK en dan selecteer je
INTERNET TCP/IP PROTOCOL en dan kies je EIGENSCHAPPEN en dan
GEAVANCEERD en daarna zet je
STANDAARD-GATEWAY IN EXTERNE NETWERK GEBRUIKEN uit.

Als het goed is moet je internet het dan weer doen na een vpn-verbinding.

Maar ik wil dat ik tegelijk een vpn verbinding heb en dan te gelijk op dezelfde pc kan internetten dus dat ik twee dingen tegelijk kan doen, snap je? Hoe stel ik dat in?
 
Maar ik wil dat ik tegelijk een vpn verbinding heb en dan te gelijk op dezelfde pc kan internetten dus dat ik twee dingen tegelijk kan doen, snap je? Hoe stel ik dat in?

Je maakt een VPN-verbinding en dan kan je ineens lokaal niet meer internetten zei je toch?

Meestal als je dan doet wat ik erboven heb beschreven, moet je allebei kunnen doen.
 
Je maakt een VPN-verbinding en dan kan je ineens lokaal niet meer internetten zei je toch?

Meestal als je dan doet wat ik erboven heb beschreven, moet je allebei kunnen doen.

ja klopt,

maar kan het ook allebei te gelijk?

dan ga ik dat proberen. alvast bedankt
 
ja klopt,

maar kan het ook allebei te gelijk?

dan ga ik dat proberen. alvast bedankt

Ja tuurlijk, anders staat die optie er niet bij!

Stel dat jij aanmeld op een domein met je vpn en dns-server werkt niet helemaal correct of iets dergelijks en je probeert toch via dat externe-gateway verbinding maken met internet, dan wil dat niet, dus vandaar.

Zelf heb ik ook een keer zo'n vraag gehad, maar dat bleek prima samen te gaan.

Ps..Met wat/waar maak je verbinding mee...
 
Ja tuurlijk, anders staat die optie er niet bij!

Stel dat jij aanmeld op een domein met je vpn en dns-server werkt niet helemaal correct of iets dergelijks en je probeert toch via dat externe-gateway verbinding maken met internet, dan wil dat niet, dus vandaar.

Zelf heb ik ook een keer zo'n vraag gehad, maar dat bleek prima samen te gaan.

Ps..Met wat/waar maak je verbinding mee...

nu heb ik wel vpn en lokaal internet maar ik wil ook nog rdp verbinding kunnen maken dus zeg maar RDP over VPN en lokaal kunnen internetten?
 
Als dat zou kunnen dan zou ik daar ook het fijne van willen weten,
Om dus bepaalde programma's door een andere netwerk verbinding te duwen.
Of wat misschien nog leukers is, een trunc
 
nu heb ik wel vpn en lokaal internet maar ik wil ook nog rdp verbinding kunnen maken dus zeg maar RDP over VPN en lokaal kunnen internetten?

Nou dat kan toch?!
Je hebt toch netwerk/internet-verbinding, dan kan je toch RDP-en!

Zet de standaard-poort (3389) in je router open (NAT) deze koppel je aan het ipadres.

Zet de functie aan op de computer waar je naartoe wilt RDP-en.
Nu kan je vanaf je netwerk RDP-en en (als het goed is) van buiten af.
Zelf zou ik een andere poort pakken, veiliger.
 
Laatst bewerkt:
Nou dat kan toch?!
Je hebt toch netwerk/internet-verbinding, dan kan je toch RDP-en!

Zet de standaard-poort (3389) in je router open (NAT) deze koppel je aan het ipadres.

Zet de functie aan op de computer waar je naartoe wilt RDP-en.
Nu kan je vanaf je netwerk RDP-en en (als het goed is) van buiten af.
Zelf zou ik een andere poort pakken, veiliger.

Welke functie op de computer waar je naartoe wilt?
 
dus zonder die (veilige) VPN verbinding, rechtstreeks verbinding maken naar de despretreffende computer.
hiervoor moet je dus de poort die je hebt opengezet voor de vpn verbinding veranderen naar de rdp (remote desktop) poort.

maar waarschijnlijk heb je hier geen rechte tot, of je moet systeembeheerder zijn van de vpn installatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan