ondertitel toevoegen aan film

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartvo85

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2008
Berichten
24
Hulp gezocht ;-)

Ik heb de prachtige film emmanuelle gedownload via torrent.
Zoals jullie wellicht weten is deze film in het frans en versta ik daar gaan klap van.
Ik heb volgens mij een ondertitel gedownload maar hoe moet ik deze nu onder de film plakken?
het bestand van de film is: Emmanuelle.1974.XviD.AC3-WAF
ondertitel is: Emmanuelle.ned.srt
Ik gebruik gewoon windows media player

Ik weet echt weinig van computers af maar het moet toch mogelijk zijn om hier redelijk eenvoudig een ondertitel bij de plakken?
Alvast super bedankt voor jullie hulp.

greetz
Bart
 
Je moet je ondertiteling dezelfde naam geven als je film.

dus:

film: Emmanuelle.1974.XviD.AC3-WAF
ondertiteling: Emmanuelle.1974.XviD.AC3-WAF.srt

Je moet ook nog de juiste codec hebben. Dus oftewel download je vlc player, oftewel download je k-lite codec pack.
 
Je moet je ondertiteling dezelfde naam geven als je film.

dus:

film: Emmanuelle.1974.XviD.AC3-WAF
ondertiteling: Emmanuelle.1974.XviD.AC3-WAF.srt

Je moet ook nog de juiste codec hebben. Dus oftewel download je vlc player, oftewel download je k-lite codec pack.
Ik ben bang dat dat truukje niet opgaat voor op stand alone DVD spelers af te spelen films. Het truukje gaat prima op voor .avi's die je op je pc wilt bekijken.

Ik weet echt weinig van computers af maar het moet toch mogelijk zijn om hier redelijk eenvoudig een ondertitel bij de plakken?
Nee / ja, dat is niet / wel eenvoudig.
Uitleg: het is redelijk eenvoudig maar het vergt nogal wat handelingen en daardoor is het weer niet eenvoudig. In dit linkje worden meerdere methodes beschreven. Ik heb er jaren geleden één van gekozen en was toch heel wat probeerseltjes en vele uurtjes verder toen ik mijn eerst goedgebakken eigen ondertitelde filmpje mee verkreeg.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat dat truukje niet opgaat voor op stand alone DVD spelers af te spelen films. Het truukje gaat prima op voor .avi's die je op je pc wilt bekijken.


Nee / ja, dat is niet / wel eenvoudig.
Uitleg: het is redelijk eenvoudig maar het vergt nogal wat handelingen en daardoor is het weer niet eenvoudig. In dit linkje worden meerdere methodes beschreven. Ik heb er jaren geleden één van gekozen en was toch heel wat probeerseltjes en vele uurtjes verder toen ik mijn eerst goedgebakken eigen ondertitelde filmpje mee verkreeg.

Ze zegt toch dat ze gewoon met media player kijkt? Dat is mijn manier tog goed?
 
Klopt, ben het ook helemaal met je eens, maar 75% van de vraagstellers bedoelt veelal dat de film ook op standalone's bekeken moet kunnen worden.

Vandaar ook de opmerking in de eerste regels dat het truukje wél opgaat als je de film alleen maar op een pc wil gaan bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Ik kijk idd alleen op mediaplayer en hoef em nog niet te branden.
Als ik dat wil gaan doen is dat voor latere zorg.
Het gaat erom dat ik de film op de computer kan bekijken.

Ik begrijp alleen nog niet wat er wordt bedoeld met:
'je moet ook nog de juiste codec hebben. Dus oftewel download je vlc player, oftewel download je k-lite codec pack'

Sorry als dit dom overkomt ik heb hier gewoon nog nooit van gehoord!

thanks
 
een codec is iets wat je nodig hebt om bepaalde videobestanden te kunnen afspelen.

Als je het K-lite codec pack installeert, installeer je een hele hoop codecs waarmee je dan verschillende films (die ongewone extensies ofzo hebben) kan afspelen. Je hebt ze ook nodig om ondertiteling te kunnen zien.

Als je VLC media player downloadt, krijg je een nieuw programma om films mee af te spelen. Het programma kan met ondertiteling en de meeste exotische filmformaten overweg.
 
Met FormatFactory kun je heel simpel de ondertiteling er vast onderplakken en het type film veranderen naar de meest ondersteunde formaten (AVI, MPG, WMV e.d.).
 
Ok super bedankt,
Maar begrijp ik het dan goed dat ik mijn film dan niet meer via mediaplayer moet openen en afspelen?
Ik heb namelijk nu mijn klcoden geinstalleerd maar het werkt nu niet :s
Gr
 
Laatst bewerkt:
en Moet ik beide dingen downloaden. ook een vlc player? of is dat niet nodig?

alvast dank
 
hmmm ik heb dat codec ding geinstalleerd alleen weet ik nu niet wat ik daar mee moet doen.
Als ik de film open krijg ik nog steeds geen ondertiteling. Ik heb beide bestanden ook de zelfde naam gegeven.

Welke actie kan ik vergeten zijn?
thanks!!
 
Heb je VLC geprobeerd?
De VLC player is wat dat betreft erg gemakkelijk.
Alles op een rijtje zettend:

.avi en .srt in dezelfde map
.avi en .srt dezelfde naam (voor het puntje) geven
film openen met VLC.
 
Ok ik ga het nu proberen met VLC
Ik laat het zo direct weten. Echt tof dat jullie mij zo snel willen helpen!
 
Alles de zelfde naam gegeven.

Ene bestand .avi en andere bestand is .srt

Beide in een zelfde map gestopt (dat is toch gewoon een map die ik zelf aanmaak neem ik aan.

Dan klik ik het filmbestand aan en kies, openen met....om vervolgens VLC te kiezen en dan doet ie het niet...:S
grrrr
 
Ehh, ik het het hele topic nog eens doorgelezen, maar ik lees nergens (100% duidelijk) dát de film af te spelen is (zonder ondertitels), al verwijs je in een eerdere posting er in "bedekte" termen wel naar.
M.a.w. wérkt de film wel, is het geen "false" download.
Wat gebeurt er als je de .avi in de WMP duubelklikt, gaat íe dan lopen en kun je 'm bekijken?
 
Laatst bewerkt:
YES ik heb het voor elkaar gekregen...
Ik heb bij de VLC player rechtermuisknop geklikt en dan open.....
dan heb ik daar de 2 bestanden aangevinkt en nu doet hij het :D

nogmaals dank voor jullie hulp op deze woensdag avond!
top

Greetz
 
Goed dat het werkt enne, die film, is dat Emanuelle met S. Kristel in de hoofdrol?
 
jup maar dan wel met dubbel M emmanuelle (voor het geval je ook wilt downloaden ;-)
anders krijg je slechte ****
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan