Probleem met sitecom router

Status
Niet open voor verdere reacties.

misterT

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2006
Berichten
53
Hallo allemaal,

Ik wilde vandaag mijn sitecom draadloze router gaan installeren voor mijn laptop en pc.
Als ik mijn pc of laptop via een kabel op de router aansluit krijg ik geen verbinding met internet. Haal ik de router er tussen uit dan heb ik wel verbinding.

Ik heb ook een draadloze instelling geconfigureerd, maar ook dan krijg ik geen verbinding met internet. Maar ik kan wel via de internet browser mijn router configureren.

Mijn internet provider is UPC.

Heeft iemand enig idee in welke hoek ik moet gaan zoeken?

Bedankt alvast
 
Kijk na of je de UPC modem wel op de WAN-poort van de router aansluit, anders gaat het niet werken.

Laat de router aanstaan.
Zet de UPC modem uit gedurende minstens 15 minuten.
Zet UPC modem weer aan.
Kijk of er dan wel Internet toegang komt.

Tijs.
 
sinds wanneer heb je te maken met een WPA sleutel als je met een kabel verbinding bent aangesloten...

Wi-Fi Protected Access, is een systeem om veilige draadloze netwerken (Wi-Fi) op te zetten.
 
ik had het alleen het mac adres van de wireless kaart ingevoerd. Met de kabel moest ik blijkbaar weer een ander mac adres toevoegen.
 
Heb je voorheen ook altijd met een router gewerkt? of is dit de eerste keer dat je een router gebruikt?

Als dit de eerste keer is moet je in Internet Explorer de verbinding opnieuw instellen.

Ga naar Extra ---> Internetopties ---> Verbindingen ---> Instelllen ---> Verbinding met internet maken ---> Ik wil handmatig... ---> Verbinding maken via een permanente breedbandverbinding ---> Voltooien

Als je de router hebt vervangen zou het kunnen zijn dat je nu binnen een andere IP-range valt. Verschillende routers maken gebruik van verschillende IP adressen. Ik had laatst mijn router vervangen welke gebruik maakte van 192.168.2.xxx en mijn nieuwe maakt gebruik van 192.168.0.xxx Dus als je een software matige firewall gebruikt zou het kunnen zijn dat je deze nieuwe IP range vrij moet geven. Ik had hier ook problemen mee in de vorm van het niet kunnen vinden van alle gedeelde mappen en printers binnen het netwerk.

Dus probeer even je firewall uit te zetten en kijken of ie het dan wel doet.

De eerst beschreven optie zou ik sowieso even uitvoeren, kan nooit geen kwaad.

Standaard staat een router altijd helemaal open, dus daar zou het volgens mij niet direct aan kunnen liggen.

Succes ermee.

gr.

Nossie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan