Windows movie maker vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Akkiej

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2008
Berichten
13
Mijn vorige topic is zomaar gesloten terwijl dat onterecht was. Dus hier de vraag opnieuw.

Windows Movie Maker heeft de laatste dagen nogal kuren. Elke keer als ik met mijn muis over de tijdbalk ga, sluit wmm af zonder pardoes. Ik ben erg gewend aan dit programma dus het liefste zou ik hebben dat hij het gewoon weer doet. Als er nog alternatieven zijn die erg op dit programma lijken zou ik het ook graag horen!
 
Kijk nu geef je aan Windows Movie Maker ipv wmm. Ik ging er vanuit dat je een type fout had gemaakt en dat het ook om wmp ging. Excuses voor het ongemak.
 
Kun je het probleem wat nader omschrijven?
Wanneer treedt het op, komt het bij alle films voor etc.

Heeft de film die je wilt bewerken de juiste codec?

RI.
 
Als ik windows movie maker opstart is er nog niets aan de hand. Ik kan gewoon overal op klikken etc. Het gaat fout als ik een filmpje/foto van elk formaat in de tijdbalk zet. Dan sluit ie ineens af, zonder enige foutmelding.
 
Dus ook bij filmpjes die je eerder wel gewoon kon bewerken?

RI.
 
WMM heeft wel vaker van zulke kuren en ze zijn moeilijk te achterhalen als het niet echt duidelijk is wat dit veroorzaakt.
Er kunnen allerlei redenen zijn.
Bijvoorbeeld: wijzigingen in het register, een codec die per ongeluk gewist is, het uitvoeren van systeem herstel, etc., etc.
Je moet dus even goed nagaan of je iets hebt geïnstalleerd of gewijzigd vóórdat het probleem zich voordeed.
Wat ik verder kan bedenken om te doen is:
1. chkdsk uitvoeren, om te zien of alle benodigde bestanden op de juiste plaats staan en goed werken.
2. een systeemcheck met een van de gratis programma's die onderaan mijn antwoord staan, het makkelijkste is Glary en daarmee ook bij SYSTEEM TOOLS/WINDOWS STANDAARD TOOLS/ SYSTEEM FILE CHECKER uitvoeren, daarvoor heb je wel de orginele installatie CD van XP nodig.
Verder kun je ook nog helpfiles raadplegen op de internet site van Microsoft, die zijn echter meestal in het Engels.
Of, als je goed bent in Engels, hier en hier een kijkje nemen om te zien of er een oplossing bij staat.
Mijn ervaring met WMM is dat dit soort problemen vaak voorkomen maar soms ook zomaar weer verdwenen zijn.

RI.
 
Zo ie je maar weer.
Je moet die codecs goed in de gaten houden!
Een leer voor de volgende keer.

Suc6 met je nieuwe film:thumb:

RI.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan