Hulp nodig XP instalatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeForce

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2004
Berichten
123
heb een probleem met een pctje :

harde schijf kapot nieuwe er in xp instaleren

klaar denk hij doet het echt nie

wordt gevraag om de xp cd te plaatsen
en hij start op

iets met kan de boot disk niet vinden

ik kan dus nu aleen met de xp cd de pc op starten


iemand een idee
 
Heel mooi die afgekorte zinnen :p

Maar doe het iets vollediger;)

Is windows inmiddels geinstalleerd? of nog niet?

Zoja, verander in je bios even je first bootdevice, en zet voor mij part die cdrom ff er helemaal niet bij.

Als hij bootdisk niet kan vinden, en hij is al wel geinstalleerd, dan zou je even opnieuw de opstartsector kunnen schrijven.

Dit doe je door de XP cd er in te doen, op te starten van cd,
R reparatie te kiezen en fftjes deschijfdiejegebruik\: fixboot
te typen.

Zorg op dat moment, dat je even alle andere schijven die er eventueel aanhangen (ook de oude kapotte) er aftrek.
 
wat is het dos command voor herschrijfen van opstart ook alweer ben vergeten lang niet merr gedaan

heb ze net gegoogeld maar geen van de commands die werken computer werkt overgens wel dat zei ik eerder al zo lang ik opstart met de xp cd erin start ie op anders niet
opstart volgorden
schijf staat op 1
dvd-rw 2
 
Laatst bewerkt:
lees dan:p

fixboot ;)

fixmbr wil ook wel es helpen dat is volgens mij de verwijzing van de partitie.
 
Titel aangepast, iedereen wil snel geholpen worden.;)
 
heb ik als geprobeert zonder de cd-rom maar dan zegtie nog steeds dat ie geen boot disk heeft
moet ik als nog cd in voeren
 
Als je met de XP CD start, druk je dan kort na het starten op een toets van je toetsenbord?
 
1) nieuwe schijf er in
2) xp ginstaleerd
3) cd er uit ( was op gestart )
4) nod-32 geinstaleert
5) opnieuwe opgestart
6) probleemen doen zig voor
7) al het voor besprooken en meest voorkomenden dingen die mis zouden kunnen zijn getchekt


p.s ben hier al van af 11 uur mee bezig :confused:
 
Dus, cd is eruit, je weet zeker dat hij van de juiste schijf opstart, en dan krijg je te staan dat de hdd niet gevonden word?

Heb je na het plaatsten van een nieuwe hardeschijf, de computer verplaatst?
Controleer ff of alles nog wel vast zit
 
1) nieuwe schijf er in
2) xp ginstaleerd
3) cd er uit ( was op gestart )
4) nod-32 geinstaleert
5) opnieuwe opgestart
6) probleemen doen zig voor
7) al het voor besprooken en meest voorkomenden dingen die mis zouden kunnen zijn getchekt


p.s ben hier al van af 11 uur mee bezig :confused:
Geef svp antwoord op de in mijn vorge bericht gestelde vraag.
 
alle kabels al meerderen maalen gescheckt maar ik zie niks dat mis kan zijn ook niet in de bios

ik zit nu ook met de zelfden pc online ( die niet meer herstart)

heb xp ook al 2x geherinstaleert
 
Laatst bewerkt:
cd start automaties door naar kies schijf scherm

ben nog ff wat checken brb ( herstarten kan ff duren )
 
Laatst bewerkt:
Ok lekker vaag ;)

Je kan m alleen starten met een cd?

Ok nou let op;)
Er is een stukje op een schijf, dat aan geeft dat je windows gestart moet worden.
Dat stukje, je boot.ini kan tijden het installeren van windows, ergens op een andere schijf terecht zijn gekomen.
Wanneer je een schijf heb verwijderd dan kan het dus voorkomen, dat dat opstartstukje weg is.
Dan moet je het dus opnieuw aan maken, zoals ik heb uitgelegd met R fixboot enz.
Heb je dat al gedaan?
Wanneer je dat doe, kun je het beste voorzorgen dat die schijf helemaal alleen aan je computer hangt. Dus als je meer schijven heb, koppel deze dan los.

De cd zorgt er op dit moment voor da dat opstartstukje wordt geactiveerd zeg maar. Maar dat moet eigenlijk niet natuurlijk.

Geef even aan wat van dit verhaal je wel en niet heb gedaan.
 
cd start automaties door naar kies schijf scherm

ben nog ff wat checken brb ( herstarten kan ff duren )

Dan heb je mogelijk sinds vanochtend voor Jan l*l gezocht naar de oplossing en is deze veel simpeler dan jij denkt.
Vermoedelijk "valt" een regel tekst van je beeld, zéér kort na de opstart. Die regel tekst luidt: "Druk op een toets om vanaf CD te starten". Doe je dat niet dan wordt getracht van hdd te starten.
Druk zeer kort nadat de CD drive hoorbaar aan het werk is gegaan maar op een willekeurige toets van je toetsenbord. Dán namelijk wordt pas vanaf cd gestart.
 
Wanneer er geen hdd wordt gevonden en er zit een cd in, en de cd speler komt ergens in first, second of third bootdevice voor, dan hoef je niet op een knop te drukken om van cd te starten. Dat gaat automatisch.

Maar hij wilt juist niet van cd starten, maar windows moet gewoon zo opstarten. ;) maar de hdd, of wel de sector kan niet gevonden worden. Maar als het het laatste is, dan zou je eerder een melding zoals NTLDR is missing krijgen. Maar als dit laatste het geval is, dan kan hij de schijf al wel vinden, maar dat is nu nog niet het geval.
Daarom zou ik eerder denken aan de bootdevice of kabels.
 
Laatst bewerkt:
Wanneer er geen hdd wordt gevonden en er zit een cd in, en de cd speler komt ergens in first, second of third bootdevice voor, dan hoef je niet op een knop te drukken om van cd te starten. Dat gaat automatisch.

Maar hij wilt juist niet van cd starten, maar de computer moet gewoon zo aangaan.
Daar zijn we het snel over eens, maar da's ook een open deur intrappen.

heb een probleem met een pctje :

harde schijf kapot nieuwe er in xp instaleren

klaar denk
hij doet het echt nie

wordt gevraag om de xp cd te plaatsen
en hij start op

iets met kan de boot disk niet vinden

ik kan dus nu aleen met de xp cd de pc op starten


iemand een idee
Maar hier leid ik uit af dat er wel degelijk een Windows geheel of gedeeltelijk is geïnstalleerd, maar dan corrupt. In dát geval wordt dus never vanaf CD gestart als de CD / DVD als eerste, tweede of derde staat vermeld, want de machine wil alleen maar die corrupte Windows gaan starten zonder dat er op een toets is gedrukt en dat gaat nu net niet omdát Windows corrupt is. Dat kán de foutmelding "geen bootdevice kunnen vinden" opleveren............

Als de MBR corrupt is, dan is dat een hele simpele fix, maar als de Windows installatie corrupt is, dan kun je tig DOS commando's loslaten op die installatie, dat komt nooit goed.
 
Laatst bewerkt:
Windows is niet corrupt, althans misschien nu wel :p
Maar hij kan er wel opkomen, en hij heeft NOD32 geinstalleerd;)

4) nod-32 geinstaleert


ik zit nu ook met de zelfden pc online ( die niet meer herstart)

heb xp ook al 2x geherinstaleert



En dit alles op een nieuwe schijf....
 
Helaas is alleen TS degene die het antwoord geven hoe of wat. Zonder achter zijn machine te zitten blijft het vaag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan