Windows Movie Maker wilt mijn filmpjes niet inkorten!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wiejeben

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2008
Berichten
160
Hallo, ik heb sins kort een nieuwe camera gekocht, de Toshiba Camileo HD,
Als ik mijn filmpje probeer in te korten wilt hij dat niet doen!

Ik gebruik Windows Movie Maker 2.6 (Windows 7)

Ik heb deze vraag al eerder gesteld. Maar, ik ben er nog niet echt verder mee gekomen :(
Het converten lukt wel (Via een programma, niet online! Want, die hebben een limiet! Dus, daar kan ik geen 1 GB Filmpjes converten inc. kwalitijd behouden)
Even een voorbeeld: Als ik mijn filmpje van 00:00:00 naar 00:02:00 wil inkorten, dan word het beeld zwart, het geluid blijft het doen en is ingekort!
Ik kan wel inkorten vanaf het eind tot ergens verder terug.


Groeten,
Maarten Leidschendam
 
Laatst bewerkt:
je kan in je filmpje zien dat het korter wordt op de timeline en ook in het afspeel voorbeeldvenster
gaat de tijd van 9.36 sec naar 6.88 sec, dus hij wordt wel korter.

je clip is gemaakt met een h264 codec en er kunnen 2 dingen zijn
1 je hebt niet de juiste codec
2 wmm kan niet met deze codec omgaan

probeer eerst eens het volledige filmje om te zetten naar .wmv en dan deze te knippen.
en anders een ander progje, virtualdubmod kan het misschien of anders mkvmerge maar die wordt wel gelijk wat moeilijker.
--ik heb me hier maar ff aan de gratis progjes gehouden--
 
Maar, kan je mechien een goede converter aanraden ?
Ik wil wel de HD qoulitijd behouden, en ook het formaat, eigelijk gwn dat de codecs worden gewijzigt, niet dat er iets met de film zelf gebeurt of zo xD
 
Laatst bewerkt:
Maar, kan je mechien een goede converter aanraden ?
Ik wil wel de HD qoulitijd behouden, en ook het formaat, eigelijk gwn dat de codecs worden gewijzigt, niet dat er iets met de film zelf gebeurt of zo xD

bij het omzetten gebeurt er altijd wat met de film, omzetten nl. Die converters had ik al gegeven.
en anders een ander progje, virtualdubmod kan het misschien of anders mkvmerge maar die wordt wel gelijk wat moeilijker.
--ik heb me hier maar ff aan de gratis progjes gehouden--

en anders super of online omzetten
http://media-convert.com/omzetten/
 
Ik heb het bericht aangepast! Het probleem is nog niet verholpen! Ondanks het converten.
 
Ik heb het bericht aangepast! Het probleem is nog niet verholpen! Ondanks het converten.

dat was ff terug...

naar welk formaat zet je de filpjes om ??
zet ze eens om naar dv-avi (niet gecomprimeerde avi = 13gig per uur film) en probeer het dan eens met virtualdub (mod)
 
Eey, ik snap dat VirtualDubMOD niet, want waar staat convert ofzo iets ???
 
convert = compression, die vind je dan weer onder menu > video

  • open de video (ctrl+o)
  • ga naar het punt waar je je film wil starten
  • klik een geel sleuteltje (nr 1 op het plaatje) (dan ga je naar een key-frame, dan blijft het geluid en beeld goed en synchroon)
  • klik nu op mark in (knopje nr 2)
  • ga nu naar waar jij je film wil laten eindigen en klik weer het gele sleuteltje
  • klik nu mark out (nr 3)
25-8-2009 19-35-00.gif

  • ga nu naar menu video en zet deze op "full processing mode"
  • klik nu menu video compression
  • en kies hier voor de juiste codec
  • stel deze evt nog in en klik op OK
  • ..
  • kies nu voor menu file
  • en kies voor save as... ( F7 )






 
Ik heb waarschijnelijk iets fouts gedaan!
Ik heb alles (denk ik) gedaan zoals jij zei, alleen als ik het filmpje dan weer afspeel... Krijg ik gwn een plaatje om zomaar te zeggen, ik krijg stil staand beeld. En, hij verandert niet
 
nu begin ik wel heel nieuwsgierig te worden.
kan je voor mij eens een kort filmpje maken (100 MB of zo) en deze uploaden naar een file hosting.
bv http://www.rapidshare.com/
of een ander als je daar voorkeur voor hebt.

dan zal ik er hier eens naar kijken
 
klik een geel sleuteltje (nr 1 op het plaatje)
Ik vind dit idd heel vreemd, ik heb nu wat beter gekeken, en ik probeerde die NR 1 knopje van jouw te gebruiken (Met dat gele sleuteltje) maar, kan ik mechien contact met jouw hebben via jouw email ?? of MSN? Want, dan kan ik het mechien laten zien met Teamviewer!!
 
Laatst bewerkt:
wat wil er niet lukken dan??
ik ben niet zo'n msn mens en ook met email kan er niet meer dan wat er hier op het forum kan
voordeel van het forum is dat iemand anders er ook wat van leert.

maak anders een screenshot van wat er fout gaat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan