Video_TS omzetten naar gewone data

Status
Niet open voor verdere reacties.

jessi86

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Berichten
6
Ik heb laatst een foto shoot gedaan waarna de fotograaf mij een dvd stuurde met daarop de foto's. Deze dvd is een video_ts bestand. Heeft iemand enig idee hoe ik deze foto's er vanaf kan halen zodat ik ze normaal kan bekijken en bewerken??

Alvast bedankt, groetjes Jessica:D
 
Laatst bewerkt:
Heeft de fotograaf er een soort diafilm van gemaakt?
Dan zou ik gewoon vragen of je de foto's los kan krijgen?
 
Ik heb laatst een foto shoot gedaan waarna de fotograaf mij een dvd stuurde met daarop de foto's. Deze dvd is een video_ts bestand. Heeft iemand enig idee hoe ik deze foto's er vanaf kan halen zodat ik ze normaal kan bekijken en bewerken??

Alvast bedankt, groetjes Jessica:D
Als je geen betere manier weet te vinden en / of de fotograaf is niet bereid de foto's als .jpg aan te leveren dan is er natuurlijk nog de manier om elke foto die getoond wordt middels de prt-scr toets te capturen en te plakken in paint of een ander programma en 'm te saven als .jpg.
 
Misschien ook een optie,
programma's zoals virtualdub, kun je frames knippen. Alleen wanneer de fotograaf ze dusdanig heeft gecomprimeerd, is het maar de vraag, watje overhoud aan kwaliteit.
 
Bedankt, maar het is nog steeds niet gelukt :(

In ieder geval bedankt voor de moeite!! :thumb:
 
Vergeef mij svp mijn volgende "uitspraak":
godsonmogelijk dat het niet lukt!

Als je de in de video_ts map zittende bestanden afspeelt, kun je per foto simpelweg op print screen drukken en de afdruk vervolgens plakken in elk willekeurig programma, zelfs Word.

Wát lukt er niet?
 
dat heb ik gedaan...
Ik heb ook op prt screen gedrukt, alleen als ik hem dan bijvoorbeeld weer plak in paint, blijft hij zich als video afspelen... Echt heel vaag,,,,
 
Is écht onmogelijk. Een prt-scr is gewoon een "foto" van je beeldscherm, géén bewegend beeld. Als je die foto plakt in Word heb je de "foto" van het moment dat je op de prt-scr toets drukte.
 
Ja ik weet gerust wel wat dat is....
Heb voor me opleiding deel ict gehad...

Maar.... ook al druk ik op print screen, en plak ik hem gelijk in paint.
Ik krijg echt weer een video..

Of het nu onmogelijk is of niet, ik weet wel wat ik zie
 
Ik kan niet meer argumenten aanvoeren. Sorry, maar het is echt godsonmogelijk.
 
Ik weet het, wij zaten hier ook raar te kijken toen we gewoon weer een filmpje kregen en niet gewoon een kopie van het scherm zeg maar.... :shocked:
Ik dacht dat he ook onmogelijk was, maar niet dus

Maar toch nog bedankt he :thumb:
 
Hoi, het is normaal dat dat gebeurd, ik weet niet of het bij alle types is.
Maar van de meeste filmpjes kun je gewoon weg geen screen maken.

Als ik een screen maak, en in paint m plak, terwijl het filmpje nog speel, dan lijkt het of er een gat in paint komt, en daar zieje gewoon het filmpje. Exact op de plaats waar het filmpje ook bezig is. Als je paint, verschuif zal je zien dat de plaats van het filmpje zich aan houd. En als je het filmpje stopt, dan zal het beeld zwart worden.
Als je m op pauze zet, dan kun je ook nog niets, want hij slaat m niet op.

Daarom virtual dub, maar ook Windows movie maker heeft die optie.

Open moviemaker, gooi het filmpje er in.
Bij de afspeelbalk zie je een knopje zodat je een screen kan maken. Deze wordt normaliter op geslagen in mijn documenten.
 
oke, ik heb hier een film, willekeurig,

Video_ts, en audio_ts Ik pak een VOBtje, gooi die in vlc player, en maak vervolgens een screen..
Ik plak m in paint, maar ik kan gewoon heel de film zien.

Op het moment dat ik eht VOB er uit haal word de film 'in elkaar gezien' de andere filetjes, vormen vanzelf de film. Ik denk dat jessi86 dat het zelfde heeft gedaan.

Dus geef even een omschrijving hoe je dit heb gedaan;) weet ik dat ook weer:D
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik dacht het dus niet. Het is absoluut abnormaal. Geen enkele (Video_TS) film laat zich niet middels de prt-screen capturen.

Zo abnormaal is dat niet.
De meeste players spelen een video af in een layer die niet door de reguliere prtscreen gevonden kan worden aangezien de hardware versnelling aan staat van de videokaart.
Tis trouwens wel afhankelijk van het besturingssysteem, onder xp kwam ik het probleem wel eens tegen maar op Windows 7 niet. Vista is mij niet bekend maar ik vermoed dat daar het fenomeen ook niet bestaat. (voor de gein de volgende link : http://lmgtfy.com/?q=Printscreen+Movie)

2 mogelijk heden:

1. Zet in je videokaart drivers de hardware versnelling uit om screenshots te kunnen maken van films dmv printscreen

2. Zodra de DVD speelt kun je via Beeld / DVD opties bij de screenshot optie komen (windows mediaplayer 9 en hoger geloof ik)
 
Laatst bewerkt:
Zo abnormaal is dat niet.
De meeste players spelen een video af in een layer die niet door de reguliere prtscreen gevonden kan worden aangezien de hardware versnelling aan staat van de videokaart.
Tis trouwens wel afhankelijk van het besturingssysteem, onder xp kwam ik het probleem wel eens tegen maar op Windows 7 niet. Vista is mij niet bekend maar ik vermoed dat daar het fenomeen ook niet bestaat. (voor de gein de volgende link : http://lmgtfy.com/?q=Printscreen+Movie)

2 mogelijk heden:

1. Zet in je videokaart drivers de hardware versnelling uit om screenshots te kunnen maken van films dmv printscreen

2. Zodra de DVD speelt kun je via Beeld / DVD opties bij de screenshot optie komen (windows mediaplayer 9 en hoger geloof ik)
Ik dacht heel even dat ik helemaal "gek" was geworden en zodoende ben ik wat gaan proberen.

De results of the jury of Pasja:
- bij mijn weten is het mij nog nooit niet gelukt om welk beeld dan ook (stilstaand of bewegend) te kunnen capturen, of het nu gaat om een game, utube of whatever,
- ik heb nog nooit aan mijn videokaart instellingen gerommeld, (op geen van mijn pc's)
- ik heb voor het versturen van dit bericht nog uitgebreid getest (zowel op het w w w alsmede een willekeurige .avi of inhoud van video_ts map die ik laat afspelen,
- álles, maar dan ook écht álles wordt door de prt-scr toets "gevangen" en laat zich daarna (bijv.) in Powerpoint CTRL-V'en.

Feit is wel dat ik voor die klus zowel nu alsmede in het verleden de met Windows meegeleverde WMP gebruik, dus tja, misschien is de simpele eenvoud van het gebruikte programma de sleutel tot dit alles?

In die zin ben ik het dus met je openingszin "Zo abnormaal is dat niet" eigenlijk een beetje oneens. Ik denk dat het juist wel bijzonder is dat het niet lukt en dat bij degenen waar het niet lukt, de bijzonderheid meer van toepassing is.

Hetgeen ik hierboven beschrijf geldt niet alleen voor mijn privé pc omgeving, maar geldt eveneens voor machines op het werk, zowel standalone's (hebben we er 2 van) alsmede de machines op het netwerk.

Ik zou willen zeggen, link een utube filmpje, noem een tijdpunt en je krijgt van mij het in die seconde zichtbare beeldje als .jpg, noem een kleine willekeurige .avi op het w w w , vertel welke beeld je gecaptured wilt hebben en je krijgt het van mij als .jpg. Daarbij zal ik een centimeter of zo van de randen groter laten zodat je kan zien dat het shotje heel "ordinair" met de WMP is gemaakt.

En ja, ik heb Vista, maar voor zover ik mij kan herinneren heb ik ook in het verleden altijd met XP en de WMP prt-scr kunnen gebruiken. Ik maak regelmatig screenshotjes om mensen iets van een oplossing te laten zien hier op de Helpmij en aangezien ik al een jaar of wat op de Helpmij aanwezig ben en ik pas 1,5 jaar Vista draai, moet het dus in het verleden ook altijd met XP zijn gelukt, want screenshotjes plaatsen doe ik eigenlijk altijd al om probleempjes (of meer eigenlijk de oplossingen) zichtbaar te maken.
 
ok, dan kunnen we dus een conclusie trekken. Het maken van screens van een filmpje, gaat wel. Maar lang niet bij iedereen. Als ik me zo herrinner kan het bij mijn vriend ook niet. En bij een aantal kennissen ook niet. Maar ik weet me te herrinneren dat bij een andere je kennis ie het wel deed. Waaraan het ligt is wellicht uit te zoeken, maar op dit moment voor de hulpbehoevende niet de concrete oplossing.

Daarom een vraag aan jessi86, heb je het ondertussen al geprobeerd met windows movie maker? Zoals ik omschreef in een vorige post? Windows movie maker heeft iedereen vrijwel standaard. Laat even weten of dit lukt.


En Pasja, dit zoeken we uit ;)!


Groetjes marina
 
dolliteon ik heb het dus hetzelfde gedaan als jou.

Ik heb net een nieuw dvd-tje gekregen met jpg bestanden...

Bedankt allemaal :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan