Mappen delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Psyko

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2006
Berichten
78
Beste, Hopelijk kan iemand mij helpen. Via mijn computer wil ik bij de gedeelde documenten komen van een andere computer in mijn netwerk.

Ik klik op Netwerk en klik dan de desbetreffende computer aan. En dan komt het. De computer vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord. Hoe schakel ik dit uit? Zodat ik meteen bij de gedeelde documenten kom. Als dit niet valt uit te schakelen. Welk gebruikersnaam en wachtwoord vul ik dan in? Van de computer waar ik aan zit of van de computer waarmee ik verbinding wil?
 
Ga naar die andere computer en check dáár de status van het delen. Mogelijk staat een vinkje bij het delen van die bestanden v.w.b. het opgeven van een UN en WW.
 
Dank voor je reactie. Delen staat aan. Iemand anders?
 
Ja oke, dat verwachtte ik ook eigenlijk niet anders, maar hoe zit 't met de verleende rechten bij het delen van de bestanden / mappen op die andere pc? Staat daar niets "iets" ingesteld dat een andere pc alleen bij inloggen met username en WW toegang krijgt?
 
Het word ingewikkelder. Op de hoofdcomputer kom ik nu op 2 computer zonder inloggen(xp). Maar via de hoofdcomputer kan ik niet in de andere computer komen die vista heeft. En nog dit, via de andere computers kan ik niet op de hoofdcomputer komen terwijl het andersom dus wel lukt. Hoe kan dat?
 
Is de netwerknaam geen ms_home, maar Workgroup? (De naam waarbij Vista zich "lekker' voelt"?
 
Pasja,

Ik had te snel gejuicht. Op de Vista computer kan ik wel in de andere computers. Maar via de XP computer kom ik niet in de Vista computer. Heb jij nog een tip?
 
De netwerkwizzard opnieuw draaien in XP? (Denk aan de Workgroup naam)
 
Als ik op de XP computer naar Mijn netwerklocaties ga. Dan staat de XP waar ik aanzit en een andere XP computer in het netwerk. Maar niet de Vista. Dan klik ik op Zoeken naar computers in werkgroepen. Dan staat daar de computer waar ik aanzit en de Vista computer. Maar niet de andere XP. Dan klik ik de Vista computer en dan vraagt de computer om een Gebruikersnaam en Wachtwoord. Maar van welke computer moet ik het Gebruikersnaam en Wachtwoord invullen? Wat doe ik fout?
 
Sorry, maar zonder achter jouw pc te zitten kan ik lastig inschatten welk actie in welk scherm nodig is om het spul draaiend te krijgen.
Hooguit het dooddoenertje: verwijder alle instellingen en begin opnieuw (start met de XP netwerk Wizzard) kan ik nog adviseren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan