Het idee achter kleurprofielen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Berichten
892
Ik snap nog steeds het principe achter kleurprofielen niet helemaal. Ik snap dat het een soort setting is die je kan instellen op je monitor, photoshop en zo, zodat alle afbeeldingen op je pc er hetzelfde uitzien..of je ze nu in photoshop ziet of gewoon met ifran view of zo.. en als je het kleurenprofiel inlaad op een andere pc, zou het allemaal exact hetzelfde moeten blijven toch?

maaaaaaaaaarrrrrr... Hoe kan het dan dat als ik mijn monitor op RGB1998 instel... en dit ook in photoshop doe... mijn afbeeldingen er via ifran view en in photoshop er anders uit zien. .is toch hetzelfde kleuren profiel?

bovendien heb ik nu zon colorspider ding gekocht, waarmee ik mijn monitor heb gekalibreerd... die maakt dan ook een profiel aan.. maar als ik dit profiel in verschillende toepassingen kies, blijven de pics ook anders eruit zien..

Wat is precies nu het nut eigenlijk van zo custom profiel, buiten dan dat de pics voor mij allemala het zelfde zouden moeten zijn... als ik iemand zon plaatje stuur en die gebruikt een ander profiel op zijn pc (bijv rgb1998)...dan ziet hij niet wat ik zie toch?

argh... kan iemand dit me wat beter uitleggen..waarom blijf ik verschillen zien terwijl ik hetzelfde profiel gebruik ?

thanks!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan