geen internet- kan netwerk niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

sungod

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2009
Berichten
8
Hoi,

Ik kon mijn probleem niet vinden op internet, dus vandaar deze post.
Ook heb ik al een dot met programmatjes geprobeerd, maar geen resultaat.

De kenners zeggen ook dat mijn Hijackthis log er goed uitziet, dus daar ligt het niet aan.

Mijn probleem:

Mijn internet (firefox) deed het vlekkenloos, maar opeens kan hij geen enkele pagina meer vinden. Ik zit vaak op xfire/skype/internetradio endergelijke, maar daar kan ik ook niet meer op.

We hebben 2 computers thuis die beide op dezelfde modem zijn aangesloten, internet doet het op de ene pc niet en op de ander wel.

Hier wat informatie :
http://img252.imageshack.us/img252/8090/naamlooscbd.png

na uitvoeren -->cmd, maar dat hadden jullie al lang begrepen denk ik ;)

Mijn dank is zeer groot als dit probleem opgelost is

Mvg SunGod

ps. niet te moeilijke taal aub. Ik ben best een beginneling als het hier op aankomt.
 
Laatst bewerkt:
Het kan helpen om de stekker van de modem eruit te halen en opnieuw erin te doen

Want als ik soms (op de 1 of ander manier) geen internet heb op mijn laptop dan haal ik de stekker van de router eruit/erin en dan heb ik weer internet.

hoe/wat/waarom? ik weet het niet maar dat is wel mijn oplossing.
 
ten eerste je bedoelt waarschijnlijk router. want een modem ondersteund maar 1 pc.

tenzij je een meerpoorts modem hebt maar die zijn nogal prijzig dus dat lijkt me niet.

aan je screen hebben we zo goed als niets. want je hebt namelijk een screen gemaakt van je hamachi adapter (virtueel) ipv je lan verbinding (onderaan je screen)

hamachi kan wellicht de oorzaak zijn dat je geen verbinding meer hebt. maak even een nieuwe screen en post die en probeer is nadat je hamachi hebt uitgeschakelt.
 
Ik heb de KPN experia box, en er staat op : modem eccess code, en dan een streepjescode.
Het is de:
Thomson speedtouch 780i WL


Dit is alles wat er op staat, daaronder komt niets meer, er staat medium ontkoppeld, maar hij is gewoon aangesloten. Hamachi is uitgeschakeld (ik zie hem niet rechtsonderin de taakbalk), die zet ik alleen aan als ik command & conquer speel over het netwerk met vrienden. Sopms vergeet ik hem aan te zetten, en dan kan ik mijn vrienden ook niet zien.

nog meer vragen/ideeen?

Mvg SunGod
 
het is dus een router modem combinatie.

je had hem al een keer gereset? stroom eraf halen tot 10 tellen. stroom er weer op. (sommige routers/modem hebben ook gewoon een reset knopje). hij is spontaan gestopt met werken?

al een keer je pc instellingen nagekeken. mss je ip vernieuwen? in cmd>/ipconfig /release
en daarna /ipconfig /renew.

wel kijken of je alles bij je tcp/ip instellingen op automatisch hebt staan anders werkt het niet.

wat misschien nog veel makkelijker is gewoon een repair xD al geprobeerd?
 
Laatst bewerkt:
Internet deed het plots niet meer.

Ja, ik heb hem al een keer gereset.
Nu net ip vernieuwd

tcp/ip instellingen ?
Bedoel je naar netwerkverbindingen--> LAN verbindingen --> internet protocol. Die staat op automatisch.

de repair waarschijnlijk niet, ik weet namelijk niet wat je bedoeld.

hij doet het nog steeds niet. ook niet na het opnieuw opstarten
 
Laatst bewerkt:
Ik ben eerder benieuwd naar het volgende:

1. Branden er lampjes op de netwerkkaart van je "defecte" pc wanneer de netwerk kabel erin zit.
2. Is het mogelijk om de kabel van je "defecte" pc in de andere pc te doen om de kabel uit te sluiten. Als dit niet werkt ga naar 3.
3. Sluit de "defecte" pc, met de kabel die je nu ook gebruikt, aan op de poort van de router waar de "goede" op aangesloten zit. Heb je dan wel internet?

En ik haat de Thomson speedtouch 780i WL, heb er nog nachtmerries van. KPN met zijn eigen geflashed software erop met een user KPN waar niemand het wachtwoord van weet. Speedtouchen zijn leuke modems om een goeie config mee te maken maar de Thomson speedtouch 780i WL van KPN zijn ***. Kwa beperkte instellingen, niet kwa qualiteit.
 
Laatst bewerkt:
1) Of ik ben scheef, maar er zitten volgens mij geen lampjes op. Ik heb een on-board netwerkkaart (K9N NEO V3)

2) al geprobeerd, het ligt niet aan de kabel

3) al geprobeerd, Ik heb hem in elke poort in de modem geduwd, zonder succes.

mooi, goed dat ik dat weet ;)
 
1) Of ik ben scheef, maar er zitten volgens mij geen lampjes op. Ik heb een on-board netwerkkaart (K9N NEO V3)

2) al geprobeerd, het ligt niet aan de kabel

3) al geprobeerd, Ik heb hem in elke poort in de modem geduwd, zonder succes.

mooi, goed dat ik dat weet ;)

In de handleiding staan wel lampjes afgebeeld
msibackpanel.jpg
 
oo daar, sorry foutje.

die lampjes branden allebei niet

Begin het vermoeden te krijgen dat je onboard netwerkkaart defect is. Als ik bijvoorbeeld mijn lan verbindingen uitschakel dan branden de lampjes wel.

Je zou de drivers van je onboard netwerkkaart eens opnieuw kunnen installeren. Maar vermoedt eerder een defecte onboard netwerk interface!!!

1. Download de netwerk interface drivers http://global.msi.com.tw/index.php?func=downloaddetail&type=driver&maincat_no=1&prod_no=1244, sla deze op het buroblad op.
2. Rechtermuisknop op "deze computer"en klik "eigenschappen"
3. Tabblad "hardware"en selecteer "apparaatbeheer"
4. Vouw "netwerkadapaters" uit (klik op de +) en rechtermuisknop op de netwerkkaart en klik dan op installatie ongedaan maken.
5. Ga naar de buroblad en open de opgeslagen driversen volg de installatie wizard
6. Herstart je computer nadat de installatie wizard klaar is.

EDIT: Sorry was wat vergeten. Je moet de drivers wel op een andere pc downloaden en via USB stick op de andere pc op het buroblad zetten. Foutje bedankt:p
 
Laatst bewerkt:
geen internet ..... :(

als niemand meer een oplossing kan verzinnen, wat raden jullie mij dan aan om te gaan doen?
 
Laatst bewerkt:
als je gedaan hebt wat stinger je hierboven heeft uitgelegt en het werkt nog niet dan is je onboard netwerkkaart kaduk.

een nieuwe losse(dus niet intern) netwerkkaart kopen of mss wel beter een heel nieuw moederbord. want als de lampjes niet branden is of de kabel kapot(wat ik niet vermoed) dus moet de kaart haast wel kapot zijn.

helaas er zit niks anders op en de oplossing zal je gaan kosten.
 
ik heb gedaan wat er gezegt werd, en toen was er geen internet.
Ik wil wel even melden dat ik bioshock gewoon kan spelen op de singelplayer.

oke, dus wat raden jullie aan, nieuwe netwerkkaart, of nieuw moederbord ?
 
ik heb gedaan wat er gezegt werd, en toen was er geen internet.
Ik wil wel even melden dat ik bioshock gewoon kan spelen op de singelplayer.

oke, dus wat raden jullie aan, nieuwe netwerkkaart, of nieuw moederbord ?

Ik zou gewoon voor een nieuwe netwerkkaart gaan, als de rest goed functioneert dan zou ik niet het moederbord vervangen. Wel controleren dat je een vrije pci slot hebt.

Voor advies welke PCI netwerkkaart het beste is zou iemand anders je misschien kunnen adviseren. Laatste tijd geen reviews over netwerkkaarten gelezen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan