soundcard driver wil niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

niksen

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2004
Berichten
227
Hallo

ik probeer de driver van een Creative Sound Blaster Audigy
te installeren op xp hij installeerd het wel en als ik hem dan reboot heb ik geen geluid op inet vind hij niks en hij blijft zeggen dat de driver niet is geinstaleerd

wie helpt mij met dit probleem
 
Ga naar software en verwijder de Creative software.
Ga naar apparaatbeheer en klik rechts op de soundcard en kies voor het ongedaan maken van de installatie.
Start Windows opnieuw op en volg de instructies op het scherm.
 
Ga naar apparaatbeheer en klik rechts op de soundcard en kies voor het ongedaan maken van de installatie.
QUOTE]

dus me multimedia audio controler verwijderen ?? want die heeft rusie met zijn driver
 
Laatst bewerkt:
Besturing voor geluid en spelletjes en daar de Audigy verwijderen.
 
Besturing voor geluid en spelletjes en daar de Audigy verwijderen.

maar daar staat hij niet tussen ik heb alleen
audio codecs
legacy audiostuur programma
legacy vidiovastlegapparaten
media beheer apparaten
realtek ac97 audio
unimodem half duplex audioapparaat
videocodecs

welke moet ik nu verwiujderen

bij overige apparaten heb ik staan Multiemedia audio controler en die coflicteerd omdat hij die driver niet wil pakken

pc is van xp pro naar xp home gegaan en ik denk dat ze home over pro hebben gegooit

nieuwe soundcard

misschien vechten de ouwde en niew driver met elkaar

kan screenie sturen
 
Laatst bewerkt:
Vraag: zit er wel een pci(-e) Audigy kaart in je systeem?

Zo ja, dan zit je probleem op een heel andere plaats. Ik vermoed dat in het bios de sound op onboard staat. Ga het bios in en zorg dat achter Sound onboard komt te staan : Disabled ipv. Enabled.

Sluit het bios door op F10 te drukken.
Zorg dat de stekkers van de boxen op de Audigy zitten en probeer daarna nog eens de Audigy driver te installeren.

Reden voor deze aanname is het feit dat ik lees dat je een AC97 soundchip op het moederbord hebt. Kennelijk heb je daarmee altijd gewerkt en dientengevolge staat in het bios die geluidsbron als primaire bron ingeschakeld en niet de (kennelijk) later geplaatste Audigy.
 
Laatst bewerkt:
okeej dan zal ik dat nu ff proberen en dan hoor je zo als het is gelukt of niet ik d8 btw het zelfde maar wou second opionin:p
 
sluit pc af en plaats de kaart is in een ander slot het zie er naar uit dat de kaart al niet woord gevonden voor je de driver instaleerd.
 
nee heeft niet geholpen maar mijn collega heeft al een bedrijf gebeld dat komt er morgen naar kijken ik heb in iedergeval geprobeerd

en wil jullie ff bedanken voor al jullie suggestie's en opmerkingen

Niksen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan