hoe sites blokeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

xXxLiEsJuHhxXx

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
26
hallo..

sorry als dit hier verkeerd staat..

de vraag van mij is hoe kan je een bepaalde site blokeren op een computer of op de hele netwerkgroep.. ?

ik hoop dat jullie me snel kunnen helpen.. :)
alvast bedankt

groetjes marlies
 
Netwerk? Dan gebruik je vast een router. In de firewall van de router kun je wellicht een url (b.v. http://www.dikketi*ten.com) blokkeren. Zoiets als in dit plaatje of dit plaatje. Dan natuurlijk er wel voor zorgen dat niemand het wachtwoord weet om in de router te komen :)
 
Laatst bewerkt:
jah ik heb van ziggo t internet.
en heb 2 kastjes staan..
router en modem.
maar ik zou echt neit weten hoe ik sites kan blokkeren zodat alle pc's er niet meer op kunnen..
t gaat hier om de site e-buddy.com
i.v.m. mensen die op t werk andere dingen doen dan de bedoeling is..
 
Tja, je zal toch echt zelf in de router moeten komen en de boel configureren. Je hebt vast wel een boekje bij de router gekregen, of anders een cd-rom met een handleiding daarop.
Als je dat niet hebt kun je het merk en type router misschien opnoemen zodat men je hier verder kan helpen.
 
HOSTS-file aanpassen C:\Windows\system32\Drivers\Etc hoe je dat doet lees je hier .Kun je iedere (on)gewenste site mee blokkeren.
 
Laatst bewerkt:
Op zich een goede tip! Nadeel alleen is dat je dit op elke pc in het netwerk moet doen en dat de gebruiker dit zelf weer ongedaan kan maken (mits men beschikt over de kennis of dit topic leest).
 
Als je als beheerder op 't netwerk aangemeld bent hoeft dat geen probleem te zijn,maar ik neem aan dat TS er geen netwerk van 50 pc's op na houdt.Daarbij kun je als beheerder de rechten zó instellen dat andre pc's in 't netwerk er niet bij kunnen.
 
Misschien wordt e.e.a. duidelijker als TS aangeeft hoe de situatie in elkaar steekt.
 
sorry voor me late reactie weer.. ik heb paar dagen niet op de pc gezeten.
ik heb niet zo veel verstand van dat gedeelte van pc's en heb er samen met me broer al eens na gekeken maar daar kwamen we t er ook niet meer mee uit.

de situatie uitleggen is miss wel zo verstandig sorry dat ik dat nog niet had gedaan.. :eek:

ik loop stage in een winkel. en zijn we met nog 3 anderestagieres. en 2 andere stagieres die zitten constant op e-buddy op msn. en t meisje wat in de winkel zo werkt die zegt er wwel wat van maar doen ze toch gewoon. en vroeg ze aan mij of ik niet die site kon blokeren dat ze er niet op konde.. want zo msn instaleren durven ze niet. dus daarom proberen de site te blokkeren.. :p

mijn engels is overigens niet zo vreselijk goed kwa computertaal.. :(
 
Het is de vraag of je überhaupt iets kunt blokkeren op de pc van de winkel,ik kan van hieruit niet beoordelen met welke rechten je op de account draait,maar in deze situatie normaal niet met Administrator-rechten vandaar dat ik denk dat je zomaar niet overal bij kunt laat staan e.e.a. configureren.
 
Ik denk dat het verstandig is je vingers hier voorlopig niet aan te branden. Als je niet weet hoe het netwerk in elkaar steekt/aangelegd is, doe je mischien meer kwaad dan goed. Ik weet niet welke studie je volgt, maar het zal vast geen ict zijn. Vind het dan ook een beetje vreemd dat men jou vraagt hier een oplossing voor te bedenken (no offence). Als je het echt niet goed kunt uitleggen hier op het forum, zou ik de lokale computerboer inschakelen of de welbekende wizzkid (die iedereen tegenwoordig wel heeft in vrienden en kennisenkring).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan