op 1 pc geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mischa_mis

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Berichten
143
Hallo,
Sinds kort hebben wij een nieuwe hub/switch (3Com fast ethernet switch 8)
Voordat we deze hadden hadden we op 1 locatie geen internet, zodra we de nieuwe hub geinstalleerd hadden hadden we weer overal internet.
Ongeveer 1 dag later kregen we op een andere locatie problemen met internet.
De ene keer zei de pc: "beperkte of geen netwerkmogelijkheden" en de andere keer had de pc wel internet maar kreeg/verstuurd maar rond de 40 'pakketjes'. (Terwijl als ik de laptop op dezelfde kabel aansluit ik perfect internet heb, het zal denk ik dan dus aan de pc liggen)
Het rare is dat het soms ineens weer perfect kan doen zoals nu. (Soms helpt he took om de internet kabel van die pc eruit te halen (aan de hub kant) en er even later weer in te doen, echter werkt dit niet voor altijd)

Ik hoop dat iemand me kan helpen de pc weer goed online te krijgen.

Alvast bedankt !

Mvr. groeten,
Mischa
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je dat al heb gedaan, maar je kunt het beste elke computer een eigen ip toekennen. Dus niet automatisch. En controleer of overal de DNS goed staat.

Ik weet niet in hoeverre je handig hier mee bent,
daarom:

Rechtermuis op mijnnetwerklocaties, eigenschappen, rechtermuis op de verbinding, eigenschappen, internet protocol selecteren, eigenschappen.
 
Ik weet niet of je dat al heb gedaan, maar je kunt het beste elke computer een eigen ip toekennen. Dus niet automatisch. En controleer of overal de DNS goed staat.

Ik weet niet in hoeverre je handig hier mee bent,
daarom:

Rechtermuis op mijnnetwerklocaties, eigenschappen, rechtermuis op de verbinding, eigenschappen, internet protocol selecteren, eigenschappen.

Zou je me hiermee iets meer mee kunnen helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan