DVD loopt telkens vast na paar minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Girly

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2006
Berichten
33
Ik heb een probleem wanneer ik een gebrande dvd wil afspelen loopt hij telkens wanneer het geconverteerd is vast, dan druk ik op pauze en vervolgens op play en dan speelt hij gewoon weer verder totdat het weer geconverteerd is en weer vast loopt. Hoe kan ik dit oplossen heb het programma WinAvi gebruikt om het te converteren naar dvd, ook heb ik vanuit het programma de dvd gebrand. Weet iemand de oplossing?

Ook wil hij sommige dvd's niet afspelen, ik krijg dan een ruisscherm op mijn tv hoe kan ik dit ook oplossen???

Alvast bedankt!!
 
Laatste vraag: Dit zal gaan om een videobestand dat niet goed kan worden omgezet door WinAvi. Je zou een ander prog kunnen proberen, of het bestand eerst naar een ander formaat kunnen omzetten, en dan pas naar DVD-bestanden.

1e vraag: Ik snap niet wat je bedoelt met 'totdat het weer geconverteerd is'. Waarmee je speel je af, met een player op de PC of met een 'Huiskamer speler'' ? Heb je al andere instellingen geprobeerd bij het omzetten, een ander merk DVD? Kan de DVD-speler sowieso wel afspelen, werken de door joiuw gemaakrt e schijven op andere apparaten' PC's? Want ik begrijp dat eigenlijk niks het doet. Als je op de PC afpeelt, waarom zet je het dan om naar DVD? Je kunt Avi's, Flash en Mpegs gewoon branden op een DVD, en met een mediaplayer afspelen. Daar heb je geen Winavi voor nodig.
 
Nou de film is in stukjes geknip en als ik hem afspeel op een dvd speler loopt hij daar vast, hij hapert en heeft moeite met het verder spelen. Ook heb ik een ander merk dvd geprobeerd maar daar doet hij het ook bij. Op de pc kan ik hem wel gewoon afspelen.En ik begrijp wat je bedoelt waarom ik het niet op mijn pc afspeel omdat ik het graag op tv wil bekijken :eek:
 
ziet de inhoud van de dvd er wel gewoon uit ??
gewoon is : een x aantal files met de volgende namen in een map VIDEO_TS
VIDEO_TS.IFO
VIDEO_TS.BUP
VIDEO_TS.VOB

zo ja, dan zijn er opbouw fouten gemaakt door het programma wat de avi naar dvd heeft omgezet.
ziet het er niet zo uit, wil je dan hier neerzetten wat er wel op de dvd staat.
 
Deze namen staan in de map weergegeven, ook met VTS bestanden. Wat zou een beter programma zijn om ze te converteren dan WinAvi??? En bij een andere dvd die gebrand is en ook geconverteerd is met WinAvi geeft hij ruisbeelden dus die pakt hij helemaal niet mijn dvd speler.
 
voordat je jezelf op kosten ga jagen met andere progs kan je eerst een paar dingen controleren.
- probeer de dvd eens in een andere dvd speler, misschien is de jouwe wel versleten.
- je kan ook de dvd bestanden van je harde schijf op een usb zetten en dan op een andere pc een dvd branden, misschien is je brander wel versleten, hoe oud is ie ??
- met welk programma brand je ??
- converteren (met winavi) doe je eerst naar de harde schijf en als dit klaar is ga je pas branden.

wat voor filpjes zijn het en waarom in stukken ?? misschien heeft winavi hier problemen mee.
als je een ander prog uit wil proberen,
convertxtodvd , is betaald
dvdflick , is freeware
nero vision , is betaald (zit in een hoop pakketten van nero)
 
Dus hij speelt wel op de PC, maar hapert op TV, en loopt alleen vast op de lassen die je hebt gemaakt? Dan zit daar het probleem..
Is het origineel soms een AVI (DIVX)? Doordat je hier in knipt, en het daarna omzet (van progressive naar interlaced) kun je dit soort problemen krijgen. Zonder alles uit te leggen, maar wat je kunt doen is de film eerst omzetten naar interlaced, dan knippen, en daarna er een DVD van maken. De interlace functie vindt je vaak bij de instellingen voor uitvoeren/exporteren in videobewerkings-software.
Het beste maak je er dan een DV-AVI van, dwz een AVI met dv-codec, en interlaced dus. DV-AVI kost 12 GB per uur video aan diskruimte.

Hier staat er wat over:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Progressive_scan
http://www.vsvc.rbcc.nl/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=114&Itemid=64
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mpeg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan