Photoshop en breedbeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

dagvis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2009
Berichten
2
Als ik in photoshop een foto open, kan ik deze beeldvullend bekijken op mijn 19 " normaal beeldscherm. Nadeel van dit beeld is dat de gereedschappen op je foto vallen.
Los ik dit probleem op met een breedbeeld tft of lcd ? Zie je dan de foto beeldvullend, en heb je naast je foto nog ruimte om je gereedschappen te plaatsen ?
Wie heeft hier ervaring mee ?
 
Wat jij wil is in tegenspraak met zichzelf: een beeldvullende foto openen en je gereedschap.... ja waar? In een doosje naast je scherm dan?

Je hebt naast je toolbar ook nog de verschillende vensters voor laagsamenstelling, handelingen, navigator et cetera. Het is onvermijdelijk dat die bij een beeldvullende foto hier overheen komen, hoe groot je scherm ook is.
 
Ja, je hebt gelijk, over die tegenspraak. Ik zal iets specifieker zijn :
In de hoogte en breedte is de foto beeldvullend op mijn normale scherm.
Als ik een breder scherm heb, zal de foto ( denk ik ) nog steeds in de hoogte beeldvullend zijn, en in de breedte heb ik nog plaats over voor je gereedschappen en de verschillende vensters zoals laagsamenstelling, handelingen, navigator. Maar is dat in de praktijk ook zo, of valt die ruimte tegen ?
 
Maar als je nu gewoon op je 19' de breedte van de foto een beetje aanpast kan je toch ook je tools naast je foto plaatsen? Wat is nu eigenlijk het probleem?
 
Maar is dat in de praktijk ook zo, of valt die ruimte tegen ?
Als ik een simulatie maak in photoshop, en rekening houd met de onder- en bovenbalk die je niet kan vullen, dan zal je ruimte genoeg overhouden voor de smalle toolbar links, en de diverse vensters rechts onder elkaar. (bij een horizontale 2:3 foto) We hebben het dan over een 16:9 breedbeeldscherm.

Als je zo'n foto in portrait-mode wil bewerken dan is een breedbeeldscherm juist lastiger, tenzij je het scherm kan kantelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan