Help, ik moet een vector hebben!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Randy_50Cent

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Berichten
590
Beste mensen,

Ik ben bezig met een eigen logo maken, En die heb ik onderhand al klaar, Alleen het probleem is, Wanneer ik die upload bij Spreadshirt (Kleding drukkerij) dan keuren ze hem steeds af.. :confused: Terwijl ik het logo wel transparant heb gemaakt, en hem als .EPS bestand heb opgeslagen. En alsnog keuren ze hem af.. En toch wil ik hem als vector op een t-shirt geprint willen hebben!. Wie zou zo aardig willen zijn om het voor mij eventjes te doen? Dat mijn logo 100% transparant is, En dat spreadshirt hem wel goed keurt. Ik heb hier het logo even als .PNG bestand staan: http://i43.tinypic.com/4k77gp.png
(P.S. ik heb het logo met Corel Paint Shop Pro X2 transparant gemaakt.)
 
ik zal eens zien wat ik kan doen :p

Edit: Ik denk dat er maar een paar extensies de mogelijkheid hebben om transparantie te laten zien, en dat is png, en nog een paar :p.

Dus waarom load je je logo niet op in png?
Png is geen compressie zover ik weet, dus er is geen kwaliteits verlies

Ik heb eens gezocht op .eps extensies en .eps is niet een extensie die je zomaar kan zien, dus je hebt er een speciaal programma voor nodig.

Kan je niet zien op die kleding site welke bestandstypen ze ondersteunen?
 
Laatst bewerkt:
PNG is een pixel bestand, vector bestanden zijn lijnen van punt A naar punt B met bepaalde krommingen.
Er bestaat software om een pixel bestand om te zetten naar vector maar dit is vaak on nauwkeurig.
Vaak komt het neer om het handmatig over te trekken met bijvoorbeeld illustrator of photoshop

adobe_illustrator_paths_7_8_9.jpeg


:p daar ben je even mee bezig dus.
 
PNG is een pixel bestand, vector bestanden zijn lijnen van punt A naar punt B met bepaalde krommingen.
Er bestaat software om een pixel bestand om te zetten naar vector maar dit is vaak on nauwkeurig.
Vaak komt het neer om het handmatig over te trekken met bijvoorbeeld illustrator of photoshop

adobe_illustrator_paths_7_8_9.jpeg


:p daar ben je even mee bezig dus.

Oke, maar ik zelf weet hier geen raad van, Dus kan iemand dit voor mij doen? :( Ik hoop zo dat iemand mij kan helpen..

@sunion: Ik heb al van alles geprobeert.. Als ik hem als PNG upload daar, Dan kan ik hem alleen op wit t-shirt printen, En niet op zwart. Want als ik dat doe, komt er alsnog een wit vlak achter het logo. En dat is niet de bedoeling. Ik wil het logo op verschillende kleuren T-Shirts kunnen printen.
 
Laatst bewerkt:
zover ik weet word de vector afbeelding niet als eindprodukt gegeven,
Ik denk dat met een vector afbeelding in een programma maakt dat dit ondersteunt bv. adobe flash, illustrater en dan om het te verzenden of aftedrukken word het omgezet in een formaat als jpg, png, gif, tif.

en de vector afbeelding word gebruikt om makkelijk de afbeelding van groote te veranderen, om daarna weer te worden omgezet in .png, jpg, ...

En voor zover ik weet is photoshop geen vector programma maar een programma voor raster afbeeldingen.

Als dit niet zo is snap ik niet waarom ik in school rastertekenen krijg en dat dit in photoshop is.


Je vraagt ook hoe je het kan doen. Ik denk dat je het gwn helemaal in een vector programma moet maken, of zoals de poster boven mij zegt, er zullen wel programmas zijn die dit kunnen omzetten.(wss met kwaliteits verlies)
 
Laatst bewerkt:
zover ik weet word de vector afbeelding niet als eindprodukt gegeven,
Ik denk dat met een vector afbeelding in een programma maakt dat dit ondersteunt bv. adobe flash, illustrater en dan om het te verzenden of aftedrukken word het omgezet in een formaat als jpg, png, gif, tif.

en de vector afbeelding word gebruikt om makkelijk de afbeelding van groote te veranderen, om daarna weer te worden omgezet in .png, jpg, ...

En voor zover ik weet is photoshop geen vector programma maar een programma voor raster afbeeldingen.

Als dit niet zo is snap ik niet waarom ik in school rastertekenen krijg en dat dit in photoshop is.




Je vraagt ook hoe je het kan doen. Ik denk dat je het gwn helemaal in een vector programma moet maken, of zoals de poster boven mij zegt, er zullen wel programmas zijn die dit kunnen omzetten.(wss met kwaliteits verlies)

Ik werk niet met photoshop maar met Paint Shop Pro van Corel. Maar bestaat er nou helemaal geen nederlandse handleiding van hoe ik mijn logo gewoon een vector logo maak? Ik zit hier best mee, en ik wil het logo zo snel mogelijk als vector op t-shirt hebben. Maar kan niemand het voor mij doen dan?
 
Laatst bewerkt:
Van hun website.

Plaatjes in .gif .jpg of .png, dus helaas geen vectoren. Vectoren hebben ook geen zin in deze, want dit gaat bij het drukken op het t-shirt toch verloren.

Website heeft niet de mogelijkheden van een professionele drukkerij, dus het makkelijkst is om de achtergrondkleur van je logo aan te passen aan de kleur van het t-shirt.

Verder zou je eens kunnen googlen op t-shirt drukkerijen in nl. Keuze genoeg
 
Van hun website.

Plaatjes in .gif .jpg of .png, dus helaas geen vectoren. Vectoren hebben ook geen zin in deze, want dit gaat bij het drukken op het t-shirt toch verloren.

Website heeft niet de mogelijkheden van een professionele drukkerij, dus het makkelijkst is om de achtergrondkleur van je logo aan te passen aan de kleur van het t-shirt.

Verder zou je eens kunnen googlen op t-shirt drukkerijen in nl. Keuze genoeg


Ja, maar ik heb het plaatje van .PNG is opgeslagen als .EPS en nog steeds word ie niet goed gekeurt. :mad: is hier dus helemaal niks aan te doen?:(:(
 
Hoi Randy, mischien ben ik een beetje laat. Ik zal better in engels praten, ik hoop dat engels is ok voor jou ook. An EPS file you have to work it by hand. It is not enough to just save the PNG into EPS. It just becomes a rectangular eps that contains the image. By the way, you can get transparancy very nicely with a PNG file. If the matter is still there, I could help you.
 
wat ze willlen is vector informatie het is voor de drukkerij niet van belang of deze transparant is deze keuze maak je zelf het gaat dus om de vector informatie deze wordt gemaakt in adobe illustrator en word meestal als EPS of AI opgeslagen en verstuurd naar de drukkerij,
met adobe streamline kan je redelijk nauwkeurig pixel informatie omzetten naar vector informatie vaak vraagt dit wel nog wat bewerking om de kleuren juist te krijgen aangezien die wel er lijnen van maakt maar soms de kleuren niet goed overneemt deze kan je in illustrator ingeven.

Een tweede mogelijkheid is het logo overtrekken met de pen tool.

Als je het logo naar me stuurt zal ik er een EPS file vector van maken.

In principe moet de drukkerij dit ook voor je kunnen doen of ze het willen is een tweede.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan