Windows Vista te traag:(

Status
Niet open voor verdere reacties.

motje

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2007
Berichten
77
Hallo,
ik heb windows Vista
mn computer is ong. 3/45 ghz en ik heb 4 gb erin maar mn pc is te traag
wie kan mij helpen??
alvast bedankt en kan het mischien aan CPU liggen?
 
wat voor soort processor heb je? dual core? quad core?
misschien is beste om het model aan te geven.

ik heb ook gehoord dat vista iets van 20GB inneemt op een harde schijf, als een harde schijf vol zit (eigenlijk al na 50%) gaat de computer langzamer. hoe groot is je harde schijf?
 
hij is coleron en mijn hardeschijf is in tween gedeeld c station is 100 gb en zit vol tot 60 gb
 
k zie dat mijn cpu te hoog i hoe kan ik hem verlagen???
 
dit zijn minimale eisen ;) maar meer is natuurlijk altijd beter.
behalve in het geval wat ik zonet noemde:

processor, werkgeheugen en kloksnelheid zijn drie dingen die erg van elkaar afhangen, je kunt wel de beste processor in de wereld hebben maar zonder goed werkgeheugen kan je er net zoveel mee als een standaard alledaags computertje. dat komt omdat hij dan geen optimaal gebruik kan maken van die processor omdat het werkgeheugen het zeg maar tegen houdt.

een quadcore (de naam zegt het al: quad = vier) kan zeg maar vier dingen tegelijk. ideaal als je dan bijvoorbeeld 4GB werkgeheugen hebt want dit splitst hij op in stukjes van 1GB. echter dan komen er allemaal regeltjes want zo kan je met Windows XP maximaal 3GB laten gebruiken en is de vierde dus eigenlijk weggegooid geld.

ik denk dat zoiets bij jou ook het geval is, je systeem is niet echt samenhangend en er kan dus niet voor 100% uitgehaald worden, daarom zal deze nog zo "traag" (voor je gevoel?) zijn
 
dit zijn minimale eisen ;) maar meer is natuurlijk altijd beter.
behalve in het geval wat ik zonet noemde:

processor, werkgeheugen en kloksnelheid zijn drie dingen die erg van elkaar afhangen, je kunt wel de beste processor in de wereld hebben maar zonder goed werkgeheugen kan je er net zoveel mee als een standaard alledaags computertje. dat komt omdat hij dan geen optimaal gebruik kan maken van die processor omdat het werkgeheugen het zeg maar tegen houdt.

een quadcore (de naam zegt het al: quad = vier) kan zeg maar vier dingen tegelijk. ideaal als je dan bijvoorbeeld 4GB werkgeheugen hebt want dit splitst hij op in stukjes van 1GB. echter dan komen er allemaal regeltjes want zo kan je met Windows XP maximaal 3GB laten gebruiken en is de vierde dus eigenlijk weggegooid geld.

ik denk dat zoiets bij jou ook het geval is, je systeem is niet echt samenhangend en er kan dus niet voor 100% uitgehaald worden, daarom zal deze nog zo "traag" (voor je gevoel?) zijn



en wat zou ik nu dan doen???
 
als het een desktop is en het is je een beetje lief zou ik inderdaad zoals gezegd voor een dual core gaan (mijn voorkeur) of quad core.

als het een laptop is gaat dit moeilijker en zou ik kijken of je anders aan windows xp kunt komen.

misschien moet je ook niet meteen op aanschaf overgaan, maar eerst even rustig die winkel binnenstappen en je probleem aankaarten, misschien komt er nog de meest geweldige hint uit de hoek van de winkel ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan