Kwaliteit VHS banden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wim G

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2008
Berichten
14
Ik ben bezig met het overzetten van VHS banden naar een DVD. Ik doe dit met Magix Videodeluxe 15 en dat gaat prima. Ik krijg het beeld en geluid zonder problemen naar mijn computer en kan ze dan prima branden naar mijn DVD.
Alleen de kwaliteit van de banden is niet zo denderend meer.
Weet iemand of er software/hardware is voor het verbeteren/upgraden van de kwaliteit van de beelden. Ik kan in het programma wel de helderheid en het gamma veranderen maar dat geeft niet zo veel verschil.
 
De kwaliteit van een VHS tape is niet verder meer te verbeteren maar wat je wel kan doen is voorkomen dat het eindresultaat op DVD niet veel minder wordt. Als je met Video deluxe een DVD gaat branden van het opgenomen materiaal, is mijn advies de encoder voordat je gaat branden op 8550 te zetten. Dat doe je in het "branden" menublok. Standaard staat deze op 6224 en dat is een gemiddelde kwaliteit.

Let wel dat er nadat je deze setting gemaakt hebt er minder op je DVD past.:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Dank voor het antwoord Videowiz
Dat heb ik al gedaan. Ik zet standaard de bitrate op 8600 en de kwaliteit op 14. Ik doe dat voor alles wat ik brand. Er kan dan wel minder op een dvd maar de kwaliteit vind ik belangrijker dan een dvd meer of minder. Ik heb trouwens de ervaring dat je met DVD-R en het branden op een lage brandsnelheid 2x of 4x ook je resultaat verbeterd.
Ik dacht er misschien software of hardware is waar ik de kwaliteit van het beeld op de banden digitaal wat kan verbeteren. Ik heb wel eens gehoord dat ze een oude vhs band digitaal kunnen opknappen. Naar dat soort programma's of hardware ben ik op zoek.
 
Dat zal er ongetwijfeld zijn maar niet in de consumentenmarkt. Stel je vraag anders eens aan Video Duplo te Amsterdam. Te vinden via Google. Suc6!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan