Geluid toch harder door 2 speakers?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marijn92

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2008
Berichten
79
Hallo,
Gisteren heb ik mijn speaker binnen gehad, even om te kijken of het iets was. Voor deze prijs iets simpels, maar toch werkt het:

http://images.conrad.com/m/3000_3999/3000/3030/3030/303029_LB_00_FB.EPS.jpg
35 € Per stuk

Afm.: (bxhxd) 390 x 560 x 275 mm
Max. belastbaarheid (muziek): 300 W
Sinus: 150 W
Frequentiebereik: 20 - 22 000 Hz
Impedantie: 4 Ω
Geluidsniveau: 91 dB
Massa: 12 kg
30 CM Bass Woofer & Bass relflex

Nu heb ik er 1 en als ik het volume van me versterker hoger zet klinkt het nog wel, maar als ik hem zo 3/4e zet begint het geluid lelijk te worden.

Mijn vraag : Als ik er nog een koop, kan het dan harder en klinkt het dan beter?
De versterker is gewoon simpel ding, type en alles weet ik niet, ik wil alleen weten of de geluidskwaliteit er iets beter op word en harder kan.

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Ik denk toch dat je beter een andere versterker er aan kan zetten. Die namelijk nogal van invloed op de geluidskwaliteit.
 
Maar de speakers zouden dan geen probleem zijn, ben van plan nog een speaker aan te schaffen.
 
Ik zou er ook een versterker aanzetten je krijgt met 2 boksen alleen een iets voller geluid, maar niet veel harder gaat het dan.:shocked:
 
Heb er hier toch nog een aantal staan,en voor die paar party's schaf ik geen 250€ ding aan. Dus koop extra speaker, de 2e dus en hang een andere versterker er aan. Hopelijk een zaal van 50 mensen aant dansen;)
 
Hoi,

Weet je zeker dat versterker genoeg vermogen heeft om de boxen goed aan te sturen/

Modag
 
Nu heb ik mijn vader erbij gehaald:p die kwam net thuis.
Mijn speakers zijn 4 Ohm.
De versterker kan maar 8-16 Ohm, dus dat werkt niet. Hij zou er iets over verzinnen.

Dit topic kan worden gesloten\
Bednakt voor alle reacties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan