[VISTA en XP op een pc] best oplossing ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LucasDRS

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Berichten
119
hallo,

Ik heb op dit moment windows xp en windows vista op mijn computer staan

ik heb 2 harde schijven
vista staat op:
Maxtor 6Y080L0 (82gb, IDE 7200 rpm)
xp staat op:
SAMSUNG HD250HJ (250gb, S-ATA 7200 rpm)

Nu wil ik graag alleen nog Vista gaan gebruiken, zodat ik mn games op dx10 kan spelen, hier mijn overige specs.

Computer Specifications:
Motherboard: FOXCONN A690GM2MA/A690VM2MA
Chipset: AMD RS690/RS690M
Processor: AMD Athlon 64 X2 5200+ @ 2969 MHz
Geheugen: 4x512 DDR2-533 KingstonVALUE
VideoKaart: Asus ATI Radeon 4850
Voeding: Coolermaster 400 watt

Ik was er zelf al uit gekomen dat ik 4 gb ddr2-800 geheugen wil gaan kopen
ik dacht aan deze (goedkoop en goede timings)
http://www.alternate.nl/html/produc.../?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR2&l3=DDR2-800

De voeding wilde ik ook upgraden naar:
http://www.alternate.nl/html/product/Voedingen_tot_600_Watt/OCZ/StealthXStream/-1062542/?
zodat ik eventueel later nog mn videokaart kan upgraden

nu is mijn vraag nog : Als ik hier ook nog een extra harde schijf bij zet , bijvoorbeeld deze:
http://www.alternate.nl/html/product/Harddisks_3,5_inch_SATA/Samsung/HD103UJ/-1064974/?

Op welke harde schijf kan ik dan het beste vista zetten ? De maxtor schijf is al redelijk verouderd. Wat raden jullie mij aan ?


sorry voor het vele lezen :love:
 
Ik denk op de samsung schijf.. Dan kan je namelijk meer installeren op vista.. Je kan namelijk geen programma's installeren op een andere harde schijf dat moet perse C:\ zijn..
 
ik zou hem gewoon op je maxtor laten staan. want met vista hoe meer je op je C:\ schijf (jou maxtor) zet hoe slomer vista wordt dus mooi vista op je maxtor laten en je overige games/programma's op je andere HD instaleren en van die HD de D:\ schijf maken.
 
bedankt voor de snelle reactie Phantom,

Dus ik koop een nieuwe schijf van 1 TB, zet daar alles op van wat ik wil bewaren van de oude schijfen en doe dan de maxtor weg, en installeer op de samsung windows vista ?
 
Oh sorry ben vergeten er bij te vermelden, de maxtor is schijf z:/ en de samsung is c:/

dus XP is c:/ en VISTA is z:/ bij mij...
 
als je een nieuwe schijf koopt van 1 tb zou ik daar vista op installeren.. Ik weet niet of je pc S-ATA ondersteunt? anders zou ik zoveel mogelijk sata schijven erin doen. Die zijn supersnel! moet je wel goed instellen in de bios voordat je gaat installeren.

Ik heb namelijk ook ooit een dual-boot vista --> xp gehad en heb daarvoor de schijven IDE gemaakt (in de bios dan) Nu heb ik pas een nieuwe install van vista gedaan en loopt de schijf niet op volle snelheid omdat hem per ongeluk op IDE heb laten staan.. Als ik hem nu weer terug op sata zet start vista niet eens meer op haha.. :cool: jammer.. leerstof voor de volgende reinstall.. ;)
 
als je een nieuwe schijf koopt van 1 tb zou ik daar vista op installeren.. Ik weet niet of je pc S-ATA ondersteunt? anders zou ik zoveel mogelijk sata schijven erin doen. Die zijn supersnel! moet je wel goed instellen in de bios voordat je gaat installeren.

Ik heb namelijk ook ooit een dual-boot vista --> xp gehad en heb daarvoor de schijven IDE gemaakt (in de bios dan) Nu heb ik pas een nieuwe install van vista gedaan en loopt de schijf niet op volle snelheid omdat hem per ongeluk op IDE heb laten staan.. Als ik hem nu weer terug op sata zet start vista niet eens meer op haha.. :cool: jammer.. leerstof voor de volgende reinstall.. ;)

thanks voor je antwoord,

de samsung waar nu xp op staat (c) is een sata schijf ;) dus mijn moederbord ondersteund het zoiezo e ik heb nog 3 sata slots vrij.

ik denk dat ik toch eerst gewoon de nieuwe schijf van 1tb er bij zet om alle bestanden (documenten,afbeeldingen,muziek, films etc., NIET de games ivm vista/xp dx10/dx9 installs, ik kan nu ook niet call of duty 2 spelen op vista omdat die op xp is geinstalleert, maar crysis bv wel.)op die schijf zet, en dan de maxtor helemaal weg doe en de samsung als systeem schijf ga gebruiken.
 
ik vind het zelf altijd makkelijk om een zo groot mogelijke hd te hebben om dingen te installeren maar als jij denk dat je 1 TB kan vullen met docs films etc dan moet je dat doen.. :eek: mij zou het niet lukken igg.. haha :D

Die maxtor zou ik wel bewaren.. je weet nooit waar je hem nog voor kan gebruiken!


ps. voeg me toe op x-vuur: __________
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan