Laptop opeens 30-minuten opstart, alles geprobeerd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

bepskibop

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2009
Berichten
2
Goedemiddag!
Ik hoop van harte dat iemand een lichtje voor mij kan schijnen op mn probleem.
Ik ben al de hele dah bezig met mn laptop.

Wat is het probleem:
Gisteravond begon het met een ontzettend trage opstart, het duurde een half uur voor er een browser geopend kan worden.
Er waren 1 dag tevoren DiVx 7 drivers geinstalleerd, verder niets veranderd aan het systeem.Drivers verwijderd, probleem blijft!!
Ook krijg ik bij het afsluiten van windows telkens een antal programma's die niet reageren, en die ik moet beïndigen.

Het gekke is, na dat half uur opstarten, werkt het eigenlijk prima en heb ik nergens last meer van!!

Wat heb ik voor acties ondernomen:
Windows update (werkte eerst niet!! toen systeemherstel gebruikt en terug gezet naar 1 week eerder omdat ik het echt niet werkend kreeg) uiteindelijk updaten gelukt.
Ik heb msconfig geschoond, wat niet hoeft op te starten, staat niet aan.
Ik had Sophos antivirus, hij leek niet meer te werken, dus vervangen door avg. Daar kreeg ik tal van foutmeldingen bij en nu heb ik norton er op gezet. Gescand in veilige modus, niets gevonden.
progjes gedraaid:
Adaware
spybot
Crapcleaner
Malwarebytes
Spohos antivirus laten scannen, AVG laten scannen (al had dit weinig effect omdat hij aangaf geen toegang te krijgen tot mn C en D)
Alles in veilige en gewone modus laten scannen.


Ik weet nu echt niet meer wat ik ermee aanmoet... zit te denken aan opnieuw installeren, maar deze laptop houd ik altijd al vrij schoon, dus ik doe het liever niet! (wie wel!)
Ik zit zo min mogelijk programmatuur op, ik download niets dan het hoognodige, geen muziek of andere dingeen, ik haal zelfs geen mail op met de laptop.

Ik denk nu dat ik iets 'kapot' heb gemaakt ergens in windows, omdat het geen malware lijkt te zijn.
Ik ben ten einde raad, wie heeft er nog tips?
Beloning eeuwige roem!! :love:
 
Laatst bewerkt:
Gooi eens de Dvix 7 eraf. Of systeemherstel naar een paar dagen terug.
 
Bedankt voor je reactie.

Divx7 heb ik er meteen afgegooid toen hij traag werd.
Systeemherstel heb ik gebruikt, maar had geen effect.

Ik heb nu cmd en chkdsk/f gedraaid en hij lijkt het weer te doen!!!
Ik kan het gewoon niet geloven...

Iemand een idee hoe zoiets gebeurt? Hoe je opeens een fout kunt hebben zonder dat je iets bijzonders hebt gedaan?
Ik hoop dat het blijft werken, zo niet dan kom ik weer verslag uitbrengen en om hulp vragen ;-)

Ik weet niet of dat hier kan, maar dit topic mag dicht!
 
Je kan het topic zelf op opgelost zetten door rechts onder aan de pagina te klikken op "Vraag is opgelost".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan