laptop loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajax4ever

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2009
Berichten
8
Hoi,

Ik zit met een raar probleem. Na het opstarten van mijn laptop loopt deze na een minuut of 5 / 10 steeds vast. Ik zou echt niet weten daar dit aan zou moeten liggen. Het rare is dat de laptop het wel gewoon doet als ik hem in de 'veilige modus' opstart. Degene met verbindingsmogelijkheden en diegene met die andere opties. Alleen 'normaal' doet hij het dus steeds niet. Iemand een oplossing voor mijn probleem?

Alvast bedankt,
 
Hoi,

Ik zit met een raar probleem. Na het opstarten van mijn laptop loopt deze na een minuut of 5 / 10 steeds vast. Ik zou echt niet weten daar dit aan zou moeten liggen. Het rare is dat de laptop het wel gewoon doet als ik hem in de 'veilige modus' opstart. Degene met verbindingsmogelijkheden en diegene met die andere opties. Alleen 'normaal' doet hij het dus steeds niet. Iemand een oplossing voor mijn probleem?

Alvast bedankt,

Ga eens naar apparaatbeheer (Rechtermuisknop op deze computer--> eigenschappen-->tabje Hardware-->Apparaatbeheer) en kijk of daar gele vraagtekens staan.
 
Als we een virus of iets dergelijks nog even uitsluiten zou het iets kunnen zijn wat mee opstart waar je pc moeite mee heeft, mede omdat er in veilige modus bijna niets mee opstart en dat wel goed gaat.
Dus een lijst van alles wat opstart zou kunnen helpen.
dit kun je zien met msconfig of een gratis programma als Ccleaner
 
Beide bedankt voor de snelle reactie

Ga eens naar apparaatbeheer (Rechtermuisknop op deze computer--> eigenschappen-->tabje Hardware-->Apparaatbeheer) en kijk of daar gele vraagtekens staan.
Het tabje hardware krijg ik niet gevonden sorry?

Als we een virus of iets dergelijks nog even uitsluiten zou het iets kunnen zijn wat mee opstart waar je pc moeite mee heeft, mede omdat er in veilige modus bijna niets mee opstart en dat wel goed gaat.
Dus een lijst van alles wat opstart zou kunnen helpen.
dit kun je zien met msconfig of een gratis programma als Ccleaner
Dus daar moet ik een screentje van maken zodat jullie misschien iets meer daaruit kunnen halen.
 
probeer eens zonder internet op te starten? (dus haal je netwerkstekkertje er even uit)
 
2wn0m4i.jpg


Dit krijg ik te zien als ik naar apparaatbeheer ga. Één vraagteken dus, maar als ik het probleem wil oplossen zeggen ze dat dit niet lukt. Of in ieder geval niet automatisch dus. Er stond wel iets korts van Windows Management Control (ofzoiets?) doet het niet meer.

Zou hier het probleem zitten en hoe los ik dit op?
 
Laatst bewerkt:
2wn0m4i.jpg


Dit krijg ik te zien als ik naar apparaatbeheer ga. Één vraagteken dus, maar als ik het probleem wil oplossen zeggen ze dat dit niet lukt. Of in ieder geval niet automatisch dus. Er stond wel iets korts van Windows Management Control (ofzoiets?) doet het niet meer.

Zou hier het probleem zitten en hoe los ik dit op?

Je ehbt je vraag in de verkeerde selectie geplaatst. Maar goed.

Geef het type en merk van de pc eens, dan kunne we de driver voor het infrarood aparaat opzoeken.
 
Sorry voor de late reactie terug,
het probleem zit hem schijnbaar in meerdere dingen, want hij gaat steeds gekker doen. Hoe moet je de computer volledig resetten zodat hij weer in de staat verkeerd zoals je hem gekocht hebt? Alle afbeeldingen/muziek/documenten die ik wil bewaren staan al op een USB, dus de laptop is er klaar voor.
 
Hoe moet je de computer volledig resetten zodat hij weer in de staat verkeerd zoals je hem gekocht hebt?
Heb je een installatie cd? Zo ja, dan kan je de partitie/harde schijf met je OS formatteren en dan er opnieuw een besturingssysteem op zetten.
 
Heb je een installatie cd? Zo ja, dan kan je de partitie/harde schijf met je OS formatteren en dan er opnieuw een besturingssysteem op zetten.


Nee eigelijk niet....
De vorige keer had iemand het voor mij gedaan, zonder cd e.d maar ik weet al niet meer precies hoe. Het was niet eens zo heel lang werk om het voor elkaar te krijgen.
 
Het helpt als je wat informatie geeft over je pc, zoals: van welk merk is ie ? welk model is het ?

Sommige merken hebben een automatische herstelprocedure die inderdaad niet lang duurt, maar het is moeilijk te gissen hoe 't bij jou zit als je niets zegt over je computer.

een mogelijkheid om het probleem te isoleren is ook van alles wat opstart in msconfig uit te zetten, en één voor één terug aan te zetten, zo merk je meteen bij wat hij terug kuren krijgt
 
Als je een volledig herstel wil zoals je aangeeft, dan dien je eerst op de site van de fabrikant de drivers op te zoeken en te downloaden.
Sla deze op op een cdtje of een USB stick etc...

Bemachtig een Windows XP CD, boot vanaf de cd.
Als hij vraagt herstellen?? Dan druk je op Esc, van niet herstellen.
Vervolgens formatteer je je C: schijf en laat je hem een hele nieuwe installatie draaien.
Je hebt wel een licentiecode nodig, zit waarschijnlijk wel een sticker aan de onderkant van de laptop.

Als je de installatie hebt doorgelopen.

Dan pak je de drivers en installeer je deze 1 voor 1. Opnieuw opstarten als hij het vraagt, zodat hij de drivers kan activeren en je gelijk kan zien of alles nog werkt.

Alle drivers er weer op?, dan kan je vervolgens je eigen software er weer op zetten of eventueel updates van Windows XP.

Let op, dit is wel een paar uurtjes werk, maar als alles goed gaat dan draait de laptop weer zoals het hoort.
Je hoeft opzich niet bang te zijn iets te slopen, dit zijn puur softwarematige handelingen.

Wel moet je eerst al je gegevens back-uppen (tenminste als er iets op staat dat je wil bewaren), want dat ben je anders voorgoed kwijt.

Opzich is een merkgebonden automatisch herstel simpeler, maar dan krijg je er vaak ook weer extra zooi bij. Voor de beste performance kan je dus beter zoals hierboven omschreven een kale windows installeren.

Af te raden is de laptop naar een computerwinkel etc. brengen, die vragen vaak een hoog bedrag voor iets wat de meesten zelf ook kunnen als ze er een beetje tijd in steken. Eventueel een handige buurjongen etc...
 
Laatst bewerkt:
Het merk van mijn laptop is een Packard Bell. De productnaam EasyNote SB86-P-010.
Het serienummer is 112097670131.

Of moeten jullie iets anders weten?
 
Ik zou niet weten of je ook bij Packard Bell een automatische herstelprocedure hebt. Maar welk besturingssysteem gebruik je? Kan je aan een installatie cd komen(van dat besturingssysteem)?
 
Voor zover ik kan opmaken van de support site van Packard Bell zou er bij je computer een dvd moeten zitten van windows Vista en/of zou er een programmatje op je computer moeten staan met als naam "Recovery DVD Creator"

Als je inderdaad die Recovery DVD Creator vindt dan kun je daarmee normaal een DVD schrijven waarmee je je computer kan herinstalleren naar fabrieksinstellingen, met alle drivers en voorgeïnstalleerde software inbegrepen.
 
Tjah om eerlijk te zijn is het mijn eigen laksigheid geweest waarom ik geen backup-cd heb, nooit eentje gemaakt. Terwijl er wel eens is aangegeven op de PC dat ik dat heb moeten doen. Ik heb Windows Vista erop staan.
 
Versta ik het dan juist dat je nu je laptop niet lang genoeg meer aan de praat kunt houden om die dvd te schrijven? Wat kun je voor 't moment doen met je laptop ?

Als je in windows geraakt zou ik voorstellen om eens wat dingen uit te zetten via msconfig, en te zien of je hem zo lang genoeg kunt laten werken om die dvd te branden.

Persoonlijk ben ik voor recovery dvd's gebruiken, vanwege activatieproblemen en zo, maar heb je anders misschien een Vista-dvd gekregen bij je laptop ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan