thuisnetwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

stratoer

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2009
Berichten
359
ik heb een probleem met m'n thuisnetwerk.Op de pc beneden heb ik een thuisnetwerk ingesteld, toen moest ik dat ook op de andere pc op dat netwerk doen, heb ik allemaal keurig gedaan, probeer ik een bestand te printen op mijn andere pc (de printer staat op de pc beneden en ik heb printer delen geactiveerd) dan moet ik een printer toevoegen, en dan klik ik op volgende, dan moet ik selecteren of de printer op deze pc of op een andere pc is aangesloten, nou, op een andere, dat klik ik aan.Dan klik ik op printer zoeken, want dat lijkt me makkelijker.Dan zie ik wel mijn thuisnetwerk staan, maar dan moet ik een geldige printernaam invoeren, onder de het thuisnetwerk staat geen printer, dan voer ik de naam in die ik de printer heb gegeven, en dan doet hij het niet.
op allebei de pc's zit XP
 
Dit doe je op de pc waar de printer is geinstalleerd.
- Ga naar configuratie scherm dan printers.
- Rechtermuisknop op de printer en selecteer delen
- Vul een naam in
- OK

Ga weer naar de configuratiescherm op defelfde pc
- Selecteer netwerkverbindingen
- Rechtermuisknop op de juiste LAN verbinding en selecteer Eigenschappen
- Zorg dat Bestands- en printerindeling is ingeschakeld

Nu zou je hem boven moeten zien. Mocht je hem om de een of andere reden niet zien dan het volgende op de pc boven.
- Windows toets + R
- \\x.x.x.x (x.x.x.x vervangen door het ip van de pc onder)
- Dan zie je de printer en kun je hem toevoegen


Extra info:
Het opzoeken van een IP van een pc kun je doen door:
- Windows toets + R
- cmd en druk OK
- type ipconfig en druk op ENTER
 
Laatst bewerkt:
ik kan de printer wel zien, maar als ik hem nu aanklik, dan staat er: kan bewerking niet voltooien, u hebt ofwel een printernaam opgegeven die niet juist is, of de opgegeven printer is niet langer verbonden met de server.Klik help voor meer informatie.
Ik heb de printer beneden aangezet, maar hij blijft dit bericht geven.
Hopelijk weet iemand een oplossing.
Alvast bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan