service pack 3; PC vertraagd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rampzooi

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Berichten
56
Helden,

Onlangs PC van kennis schoongemaakt door middel van formateren en herinstalleren XP SP 2 (werk zelf al tijdje met Vista, dus ben niet helemaal up to date). Alles verliep goed en PC gedroeg zich naar verwachting.
Blijkt dat SP 3 op de markt is en dus gelijk maar ge updated. Hellaas werd het systeem hierna enorm traag.
Weet uit m'n hoofd zo niet precies de specificaties, maar in iedergeval Pentium 4 (2.8Ghz), met 256MB werkgeheugen.
In eerste instantie dacht ik dat het werkgeheugen mischien te klein was voor SP3, maar nu heb ik op het net gevonden, dat de minimale eisen 64 MB is. Kan iemand dit bevestigen, of ben ik verkeerd geinformeerd.

Kan het probleem mischien ergens anders liggen??

Alvast bedankt.
 
RAM geheugen?? je hebt 256mb werkgeheugen....

conclusie: Upgrade Random Acces Memory
 
Laatst bewerkt:
Sorry digi,
Begrijp je niet. Werkgeheugen en Ram zelfde toch??
En met upgraden, bedoel je uitbreiden??
 
256mb is inderdaad wel heel erg weinig, dus uitbreiden zal zeker helpen. En na de nieuwe installatie ook alle drivers opnieuw geinstalleerd???
 
Nog geen nieuwe drivers. Onder SP2 liep tie nl naar behoren.
Aan uitbrieden moet ik dan denken aan een 500 ernaast of gelijk 1Gig in de plaats?
 
En drivers installeren MOET ook, te beginnen bij de chipset drivers en daarna de rest
 
Heel goed Digi. Weet je wat . Laat ik er gelijk 4000MB in zetten........
Het gaat mij er natuurlijk om wat ik minimaal nodig heb om het een beetje soepel te laten draaien.
 
Heel goed Digi. Weet je wat . Laat ik er gelijk 4000MB in zetten........
Het gaat mij er natuurlijk om wat ik minimaal nodig heb om het een beetje soepel te laten draaien.

Daar heb je niks aan, want de 32-bits Windows kan niet meer gebruiken dan 3,25Gb.....
 
Weet ik, was cynisch bedoelt. Wat ik wil weten is waar ik aan moet denken voor RAM geheugen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan