Kan geen USB HDD delen met Vista Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Charles Dickens

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
Berichten
4
Ik ben met dit probleem reeds enkele dagen bezig en kom er niet uit.
De situatie: Bezit een medion pc met daaraan 3 usb harddisks.
Deze werkt met Windows XP.
Tevens een lap top met Vista. Nu wil ik vanuit de laptop de HDD's kunnen benaderen.
Heb hiervoor de Schijven gedeeld op de Medion PC. Als ik de schijven vanuit de laptop probeer te benaderen, dan krijg ik de melding over de machtigingen alsmede de volgende melding:
"Onvoldoende opslagruimte op de server beschikbaar om deze opdracht te verwerken".
De interne schijven van de Medion PC kan ik wel delen en benaderen vanuit de laptop.
Wie kan mij wat raad geven?
Alvast hartelijk dank.
 
Kan je de schijven niet rechtstreeks in de vista laptop pluggen?

Heb je op de xp machine de externe usb schijven deelbaar gemaakt (via eigenschappen)

Hoe zijn deze usb schijven geformateerd (FAT32 of NTFS).

Op de xp machine moet je een administrator hebben gedefineert met wachtwoord toegang.
Maak op de vista machine ook een gebruiker als administrator aan met hetzelfde naam en wachtwoord als bij de xp machine.

Succes :thumb:
 
Lutz,

Dank voor je antwoord, maar dat had ik dus allemaal al gedaan.
Maar dankzij Joram elders op jullie site ben ik er toch uitgekomen!

De oplossing was de volgende:
Let op!! Onderstaande moet je wel op de machine doen waar de USB schijven op zijn aangesloten oftewel de server. Bij mij was dat dus de XP Computer.
Je gaat naar start, uitvoeren en typt in regedit.
Daarna ga je naar:

HKEY_LOCAL_MACHINE
Key: SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters

Hier vind je (bij mij was dat niet zo) een bestand wat IRPStackSize heet en die pas je aan of als dit bestand niet bestaat (heb ik ook gedaan) maak je er zelf een aan met rechter muisknop en kies voor nieuw.
Kies hier voor DWORD-waarde.
Geef het bestand de naam IRPStackSize (let wel op dat je dit precies zo noemt met de goede hoofd- en kleine letters!)
Geef dit de decimale waarde van 18
Dit is hexadecimaal 12 maar dit hoef je niet in te geven. Gaat vanzelf.
Soms moet je deze waardes iets aanpassen en ben je er niet met 18, maar bij mij werkte dit prima.
Mocht je hier meer over willen teruglezen ga dan even naar Google en type IRPStackSize in en er gaat een wereld open.

Opnieuw opstarten en............... de laptop ziet je USB schijven nu wel!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan