Lyrics in mp3-tag (vanuit txt-bestand)

Status
Niet open voor verdere reacties.

cyberkees

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2002
Berichten
54
Omdat ik over een tijdje een iPod (of iets soortgelijks, kan ook ander merk zijn) wil kopen, ben ik mijn mp3-collectie een beetje aan het ordenen, met goede bestandsnamen en tags. Ook heb ik voor elke mp3 een txt-bestand met dezelfde naam (alleen andere extensie dus), waarin de songtekst staat. Nu zag ik dat het ook mogelijk is om lyrics in mp3-tags op te slaan.

Nu vroeg ik mij af of het (met een bepaald programma of bijvoorbeeld een script) mogelijk is om op een geautomatiseerde manier de inhoud van de lyrics (die dus al gecontroleerd en wel in de txt-bestanden staan) in de mp3tags te plaatsen? En zo ja, met welk programma/script kan dit? Omdat ik dus erg veel mp3's heb zou dat wel verrekte handig zijn omdat ik anders voor elke mp3 moet copy-pasten :D

Alvast hartelijk bedankt voor de reacties!
 
Nou, ik heb beide programma's getest maar ze zijn allebei niet wat ik precies bedoel (of ik kan die opties niet vinden, dat kan ook...).
Die Lyrics3Editor is wel interessant want je kunt daar inderdaad txt-bestanden mee inladen, alleen dit kan (volgens mij) niet automatisch.
Ik moet zo dus nog steeds elke mp3 om de beurt inladen.
Maar als ik niets beters vind kan ik deze goed gebruiken, want 't is sneller dan copy-pasten.
Dus toch bedankt :)
 
Voor als andere mensen nog met dit probleem zitten: ik heb geen perfecte oplossing gevonden maar toch wel een behoorlijk snellere manier.
Ik gebruik eerst Lyricator, een script voor MediaMonkey. Deze geeft behoorlijk goede resultaten, zelfs voor de meest 'obscure' nummers. Dingen die daarmee niet of niet goed gevonden worden stel ik zelf in d.m.v. van de Lyrics3Editor uit een voorgaande reactie, waarmee ik dus mijn eigen txt-bestanden inlaad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan