"in het rood" draaiende dj niet overstuurd opnemen met pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

snatz

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
33
Met het vertrouwde programma SoundForge neem ik tegenwoordig dj-sets op bij feesten.

Nu gebeurd het zeer regelmatig dat de DJ dusdanig in het rood staat te draaien dat terwijl ie in de zaal supergoed klinkt hij helemaal overstuurd opneemt.

Als ik in configuratiescherm -> geluiden, zoeken naar het schuifje van het opnamekanaal (line of mic) heeeeeeeeel laag zet gebeurd dat nog steeds. Ik moet dus nóg verder kunnen limiten maar dat laat het schuifje in windows niet toe wand die staat al op zijn laagst :mad:.

Bestaat er ook limiter software die je kunt downloaden? Waarbij je de functie hebt het volume van het inkomende geluid heel nauwkeurig in kunt stellen?

Ik krijg met google alleen maar peperdure studio 19" apparaten te zien i.p.v. een softwarematige mogelijkheid.

Iemand een softwarematige oplossing om geluid gedimt op te nemen?
 
Kan het programma SoundForge omgaan met zogenaamde VST's?
Dan is er zat te krijgen om de boel te "limiten" of "compressen".
Maar denk niet dat goeie sofwarematige compressors of limiters goedkoop zijn hoor.
Er zijn zeker goedkope te vinden, maar die hoor je en daar gaat het nu net om, je wil dat er gelimit of compressed wordt ZONDER dat het teveel opvalt.
Maar kijk eerst eens even of SoundForge wat met een VST kan, dan kan ik je verder helpen.
 
Net even op de site wezen kijken van SoundForge.
Die kan omgaan met VST.
Overigens heeft SoundForge al compressors en limiters aan boord.
Dus eigenlijk is het gewoon een kwestie van "read the manual".
Klinkt wat bot, maar dat is wel het simpelste.
 
gewoon een kwestie van "read the manual".

Sorry maar volgens mij heb je niet goed gelezen.

Ik bedoel namelijk het inkomende geluidssignaal realtime gedempt opnemen.
Dus niet achteraf bewerken met een compressor of mastering limiter want dan is het kwaad al geschied. Dat wil ik voor zijn.
 
Kwestie van Marktplaats afzoeken naar een betaalbare 19" versie.
Alesis 3630 compressor bijvoorbeeld.
Prima compressor/limiter/gate voor erg weinig.
 
bedankt AJ, zoiets vermoedde ik al haha.
maar er bestaat dus geen softwarematige mogelijkheid om het inkomende geluid verder te dimmen?
dus een nauwkeurigere volumeslider voor line-in/mic dan windows heeft, die nog verder in de min kan.
 
Die zijn er wel, maar zijn niet goedkoop.
In mijn herinnering maakt Sonalskis van die hele secure softwarematige volume knoppen.

Ik zag overigens een Behringer Composer staan voor €89 bij http://www.midi-amsterdam.nl/
Doet precies wat je wilt.
 
een kabel met een volumeknopje er op b.v van zone headset

gr maikel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan