Geluid van PC naar DVD Receiver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankie20

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2009
Berichten
15
Hey iedereen,

Ik heb een Asus P5N7A-VM (Mediacenter) Onkyo DR-S2.2 (DVD Receiver).
die heb ik aanelkaar gekoppelt met een Optische Kabel maar ik krijg er geen geluid uit. weet iemand een idee wat ik nog moet instellen?

Met vriendelijke groet,

Frankie20
 
Haljo!

kabel: PC uit -> receiver in (check of je de uitgang van de gebruikte geluidskaart gebruikt)

check of je de juiste uitgang van de receiver hebt gekozen

check het volume van je pc (gedempt, volume laag)

da's wat ik zo gauw uit mn blote hoofd kan bedenken... ::rolleyes:
 
Haljo!

kabel: PC uit -> receiver in (check of je de uitgang van de gebruikte geluidskaart gebruikt)

check of je de juiste uitgang van de receiver hebt gekozen

check het volume van je pc (gedempt, volume laag)

da's wat ik zo gauw uit mn blote hoofd kan bedenken... ::rolleyes:

Heb ik allemaal gedaan. als je naar deze link gaat http://www.intl.onkyo.com/downloads/manuals/pdf/dr-s2.2_manual_e.pdf
als je naar pagina 14 en 21 ga zie je de digitale uitgang. Ik heb ze in alle 2 gebrobeerd. De ene hoor ik niks en als ik hem in de andere doe hoor ik tik tik tik.

Met vriendelijke groet,

Frankie20
 
als je naar pagina 14 en 21 ga zie je de digitale uitgang. Ik heb ze in alle 2 gebrobeerd. De ene hoor ik niks en als ik hem in de andere doe hoor ik tik tik tik.


Je zegt dat je van je PC naar je receiver wilt, dan zal je op de receiver naar de digitale INGANG moeten zoeken en niet naar de UITGANG waar je in bovenstaande post over spreekt.
 
Je zegt dat je van je PC naar je receiver wilt, dan zal je op de receiver naar de digitale INGANG moeten zoeken en niet naar de UITGANG waar je in bovenstaande post over spreekt.

maar als ik dat doe hoor ik alleen tik tik tik meer niet. zou ik misschien nog iets moeten instellen in de receiver?
 
Een en ander heeft ook met de geluidskaart te maken.
Wanneer je op digitale manier audio signalen over gaat brengen, moeten de twee apparaten wel op dezelfde "golflengte" zitten.
Over het algemeen staat een en ander op 44,1 Khz en 16 bit.
Staat de receiver of geluidskaart van de PC op een andere "stand", "verstaan" ze elkaar niet en krijg je tikken.
Wanneer je de boel gewoon analoog aan elkaar "knoopt" heb je daar gen last van.
En over het algemeen is het verschil niet spectaculair hoorbaar.
 
Een en ander heeft ook met de geluidskaart te maken.
Wanneer je op digitale manier audio signalen over gaat brengen, moeten de twee apparaten wel op dezelfde "golflengte" zitten.
Over het algemeen staat een en ander op 44,1 Khz en 16 bit.
Staat de receiver of geluidskaart van de PC op een andere "stand", "verstaan" ze elkaar niet en krijg je tikken.
Wanneer je de boel gewoon analoog aan elkaar "knoopt" heb je daar gen last van.
En over het algemeen is het verschil niet spectaculair hoorbaar.

Kan jij 5.1/DTS over een analoog lijn? dan krijg je toch een tulp stekker 1witte 1 rode en de andere steek je in de groene uitgang. maar dan krijg je volgens mij nooit DTS er uit.
 
Ik lichtte alleen even toe dat je op een analoge lijn niet zo'n last hebt van andere instellingen met betrekking tot sample frequenties ed.

Wanneer jij zeker weet dat jouw geluidskaart op 44,1 Khz en 16 bit een audiosignaal uit de optisch UITGANG gooit en je receiver datzelfde signaal ook kan behandelen op zijn INGANG, zou er geen enkel probleem moeten zijn.
 
Misschien nog dit:
heb je met meerdere programma's geprobeert geluid te krijgen op je receiver? Het zou kunnen zijn dat je in het programma waarvan het geluid vandaan komt de juiste geluidskaart moet selecteren. (heb je alleen een onboard-kaart of ook nog een 2e?)
 
Misschien nog dit:
heb je met meerdere programma's geprobeert geluid te krijgen op je receiver? Het zou kunnen zijn dat je in het programma waarvan het geluid vandaan komt de juiste geluidskaart moet selecteren. (heb je alleen een onboard-kaart of ook nog een 2e?)

Nee heb ik niet gebrobeerd ik weet ook niet welke programma's moet nemen dan. Ik gebruik nu Realtek High Definition Audio Card. nee heb alleen een onboard-geluidskaart
 
dan zou dat moeten kloppen...
heb je toevallig nog een andere receiver staan om uit te proberen? Wanneer t bij die wel zou doen dan kan t alleen nog maar liggen aan de instellingen van je (nieuwe) receiver
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan