Film splitten in 2 delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Balk

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2008
Berichten
26
Hallo,

Ik wil graag mijn films die ik op mijn harde schijf heb staan splitten in 2 of meer delen zodat deze delen maximaal een uur duren en ik ze kan branden zonder kwaliteitsverlies. Nu vind ik hier en daar heel makkelijk Video Splitters etc. maar als ik die dan opdracht geef om een film (.avi) van bijvoorbeeld 2 uur in twee delen van een uur te splitten dan duurt dit onwijs lang. Is er een handige of efficiente manier om dit in elk geval wat sneller te doen?
 
Ik denk niet dat het veel sneller kan, video bewerking en zelfs splitten is een zwaar proces voor je comp...
 
nee hoor dat is onzin, splitten zelf duurt niet lang het hercoderen duurt lang.
je moet dus splitten zonder hercoderen.
ik begrijp uit je verhaal dat je het over een avi hebt, dit gaat prima met virtualdub en in ongeveer 10 minuten.
http://www.virtualdub.org/
en een tutorial
http://www.divxstart.com/?show=tutorials&id=109

er mist wel een ding in de tutorial
3b na het slepen klik op het gele sleuteltje naar rechts, de film springt dan nog een klein stukje verder.
--waarom dit: het sleuteltje springt naar een keyframe, als je buiten keyframes knipt heb je de kans dat de audio scheef gaat lopen--

ps.
voor andere filmformaten heb je andere tools nodig
 
Heb het geprobeerd maar liep tegen de fout aan dat de output groter werd dan 4gb, dat kon niet zei het programaatje. Maar dat wil ik wel :(
 
Misschien kan je het eens proberen met SolveigMM Video Splitter. Dit gaat redelijk vlug en het kan heel nauwkeurig. Het is ook gemakkelijk. Ik werk met dit
 
Heb het geprobeerd maar liep tegen de fout aan dat de output groter werd dan 4gb, dat kon niet zei het programaatje. Maar dat wil ik wel :(

mijn fout, ik had er bij moeten zeggen dat:
menu video EN menu audio moeten op "direct stream coppy" staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan