geluidset op mijn full hd tv

Status
Niet open voor verdere reacties.
Microfoon INgang? Dat klopt al niet. Bedoel je de hoofdtelefoon UITgang aan de voorzijde misschien? Zo ja, dan kun je daar vaak apart het volume van regelen via het menu van de tv, onafhankelijk van het geluid dat uit de normale luidsprekers komt.
Maar ik vermoed dat je aan de achterzijde van de tv moet zijn waar je extra luidsprekers/ geluidsinstallatie kunt aansluiten. Alleen zal dat wellicht geen mini-jack aansluiting zijn, maar een tulp. Dan past je computersetje dus niet.
 
Microfoon INgang? Dat klopt al niet. Bedoel je de hoofdtelefoon UITgang aan de voorzijde misschien? Zo ja, dan kun je daar vaak apart het volume van regelen via het menu van de tv, onafhankelijk van het geluid dat uit de normale luidsprekers komt.
Maar ik vermoed dat je aan de achterzijde van de tv moet zijn waar je extra luidsprekers/ geluidsinstallatie kunt aansluiten. Alleen zal dat wellicht geen mini-jack aansluiting zijn, maar een tulp. Dan past je computersetje dus niet.

oke, je hebt gelijk. mijn pc installatie past er niet op.
maar, weet iemand dan welke installatie het wel zal doen op mijn tv?
 
Wat bedoel je precies met "installatie"? Alleen luidsprekerboxen heet geen installatie. Je zou kunnen overwegen een tuner/versterker combinatie aan te schaffen waarbij je de audio-uitgang van de televisie kunt aansluiten op de speciale ingang van de installatie. het belangrijkste is hierbij of de kabels passen en de ingang van de installatie goed is. In dit plaatje zie je b.v. een audio-uitgang met tulp aansluiting (to audio amp) die je zou kunnen aansluiten op zo'n ingang van een geluidsinstallatie (bij video in gedeelte) met zo'n kabeltje.
Misschien dat zo'n set wat overkill is, maar dan heb je wel wat :) Maar kijk eens op de achterzijde van de tv, zit daar niet toevallig een voorversterkte uitgang op waar je direkt geluidsboxen op kunt aansluiten? Misschien staat dat wel in de handleiding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan