Eigen Nieuwsgroep server (NNTP)

Status
Niet open voor verdere reacties.

leren

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2009
Berichten
9
Beste helpmij leden,

Ik heb hier thuis een server die 24h aanstaat. Die een domein beheert, waar o.a. een Sql Database op de website draait - waar je van kunt downloaden. Mijn idee was om mijn overige 2TB te gebruiken om een eigen Nieuwsgroep server te beginnen. Waar mensen die ik toegang geef van kunnen downloaden,uploaden met hogere snelheid. Wil dat het puur gebruikt wordt voor eigen gebruik. Niet zoals ( alt.binaries.nl , alt.boneless etc) ;) En later als dat kan via het internet grabit bijv op te kunnen starten. via de server uiteraard:thumb: Natuurlijk niet noodzakelijk!<<;)

Het probleem is dan ook dat ik geen idee heb hoe ik moet beginnen?:(
Wat voor een progamma's heb ik nodig?:eek:

Alvast bedankt! :eek:
Mvg, Leren
 
Newsgroup server draaien normaal bij providers met 50TB of meer, en met enorme upload snelheden zodat duizende gebruikers gewoon maximale download snelheden hebben, en dit red je niet met je prive upload snelheid.
Wat newsgroup servers ook doen is onderling synchroniseren zodat bij elke provider dezelfde bestanden staan en dezelfde groepen, dus bij xs4all staat een server met de al.binaries.boneless bestanden en bij tweaknews staat een server met de alt.binaries.boneless, enz. enz., je hebt het hier over enorm bestands verkeer.
Dit is iets wat je als particulier niet op kan zetten met een prive internet abbonement van 100 BK upload snelheid.

Je kunt beter een FTP server opzetten als het toch alleen maar voor een aantal gebruikers is, en dan hopen dat ze niet allemaal tegerlijk inloggen want dan zakt de download snelheid voor de mensen naar misschien 5 KB per seconde.
 
Laatst bewerkt:
Beste Paintje,

Mijn server staat nu nog thuis ga hem uiteindelijk op school zetten. Waar dus zeer snel internet is:thumb: Ik wil de Nieuwsgroep server niet synchroniseren ofzow:D

Er kan ook nog wel 20TB meer in :rolleyes: Maar dat is niet nodig omdat, hij toch nooit voller wordt dan 2TB. Er komen opdrachten,tutorials,en andere warez op te staan. Retentie voor eeuwig totdat de hd vol is;)
Hij moet dus niet voor heel NL bekent worden puur voor privé gebruik!
Het is bedoelt dat mensen die ik ken thuis via mijn nieuwgroep server kunnen downloaden. met een nieuwsreader o.a grabit:thumb:

Mocht dit niet mogelijk zijn :eek: ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan