iTunes zelfde album verschillende albumarties leverd veel albumillustraties op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Irian

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
7
Hallo,
ik gebruik iTunes al een lange tijd, maar ben pas kort geleden bezig met albumillustraties.
Nu is het probleem dat ik een album heb, lord of the rings bijvoorbeeld, dat is gemaakt door verschillende artiesten.
Om ervoor te zorgen dat de nummers in ieder geval achter elkaar worden weergegeven heb ik de artiest dezelfde naam gegeven (J.R.R Tolkien) en de 'album-artiest' veranderd naar de verschillende artiesten, zoals howard shore en emilia torini.
Als ik nu albumillustraties gebruik, komt er per artiest een albumillustratie te staan. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Alvast bedankt,
 
Hallo,
ik gebruik iTunes al een lange tijd, maar ben pas kort geleden bezig met albumillustraties.
Nu is het probleem dat ik een album heb, lord of the rings bijvoorbeeld, dat is gemaakt door verschillende artiesten.
Om ervoor te zorgen dat de nummers in ieder geval achter elkaar worden weergegeven heb ik de artiest dezelfde naam gegeven (J.R.R Tolkien) en de 'album-artiest' veranderd naar de verschillende artiesten, zoals howard shore en emilia torini.
Als ik nu albumillustraties gebruik, komt er per artiest een albumillustratie te staan. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Alvast bedankt,

Je selecteerd al de nummers --> Info Tonen --> Sleept een plaatje naar Illustratie vakje rechtsonderin --> Aanvinken --> Klaar!:D
 
Dat is niet helemaal wat ik bedoel, dat lukt wel.
Het probleem is als ik dat gedaan heb, er meerdere keren dezelfde illustratie wordt getoond, voor elke album-artiest 1.
groet
 
je moet 't anders doen lijkt me,

Artiest: is de artiest die het nummer heeft gemaakt
Album artiest: is de artiest die het album heeft gemaakt / gemixt

iig zo kijk ik er na, ik heb het zelf nog nooit gebruikt... dus zeker weten doe ik het niet.

Succes iig.
 
Het probleem is dan niet alleen dat voor elke artiest een illustratie wordt weergegeven, maar ook dat het album niet meer bij elkaar staat.
In iTunes zou je nog kunnen sorteren op albumartiest, maar in mijn iPod kan dat niet...
 
Je moet aangeven dat het een compilatie is.

Kwestie van alle nummers selecteren > CTRL+i > Tabblad "Opties" > Onderdeel van verzameling > Ja

(Kan soms niet kloppen, ik heb em hier in het engels)
 
Het lijkt nu wel te werken.
toch door de artiest de verschillende naam te geven, en de album-artiest dezelfde.
Bedankt!

Edit:
Dacht even dat het gelukt was, het probleem is nu dat de nummers niet meer in volgorde staan!
Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
 
Laatst bewerkt:
Kwestie van juist sorteren.

Heb je het album in een afspeellijst of in je bibliotheek?
 
En gesorteerd op "Album op artiest"?
 
als je bedoeld 'albumartiest' dan staat het nogsteeds door elkaar.
 
Ja! nu werkt het, ik hoop dat dat ook in iPod kan?
ik had niet door dat je door dubbelklik op 'album' album op artiest krijgt...
Bedankt!
 
Nee, dat is niet wat ik bedoel.

Hoe laat je je bibliotheek zien? Lijst, vlakken of Coverflow?

Ik heb de mijne altijd op Coverflow staan en bij de headers hem gesorteerd op "Album by artist" (Oftewel, Album op artiest)

Zie screenshot:
[smallimg]http://www.helpmij.nl/leden/thadevil//itunes_library.png[/smallimg]
(klikbaar)

Offtopic --> Mooie Mac! :)

Ja! nu werkt het, ik hoop dat dat ook in iPod kan?
ik had niet door dat je door dubbelklik op 'album' album op artiest krijgt...
Bedankt!



Ontopic: Klik je ook even op Vraag is opgelost rechtsonderin mocht je het nog niet gedaan hebben!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan