Avi bestanden en ondertiteling

Status
Niet open voor verdere reacties.

CKCA

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Berichten
27
Hallo allemaal :)

Ik ben hier nieuw :thumb: en ik had een vraagje :rolleyes:

Ik heb dus een .avi bestand en de juiste ondertiteling erbij, nu mijn probleem: hoe kan ik dit ondertiteling in mijn avi krijgen? Wees gerust; ik heb het al gevonden: Avisub

Mijn echte probleem; In sommige bestanden kan ik de ondertiteling invoegen, en perfect bekijken.. Dus het lukt. Maar in andere .avi bestanden, gaat dit niet. Waarom niet? Is er iets mis met het programma? Of wat doe ik verkeerd?

Ik kan avi bestanden bekijken op mijn DVD-speler, dus converteren; dat hoeft niet ;)
Ik kan dus avi bestanden met ondertiteling bekijken op mijn dvd-speler, maar de andere avi bestanden willen niet!

Wie helpt me? Hm? :confused:
 
Hebben de avi bestanden echt 100% dezelfde naam als de ondertitel bestanden?
 
Hebben de avi bestanden echt 100% dezelfde naam als de ondertitel bestanden?


Ja, ze hebben dezelfde naam. Als je dit bedoelt; dezelfdenaam.avi / dezelfdenaam.srt ?
Als je dit bedoelt; dezelfdenaam / dezelfdenaam ?


Welke is de juiste?
 
Dit bedoel ik inderdaad: dezelfdenaam.avi / dezelfdenaam.srt
 
Programma installeren als eerste uiteraard.

In een map de avi en srt file plaatsen, dan de avi afspelen, DirectVobsub start dan automatisch op, ook wanneer je de avi gaat branden
 
Programma installeren als eerste uiteraard.

In een map de avi en srt file plaatsen, dan de avi afspelen, DirectVobsub start dan automatisch op, ook wanneer je de avi gaat branden

Ik heb 1 klein probleempje;

ik krijg de programma niet geopend! t'is een .dll bestand. Ik heb een windows, weet je ;)
 
Dan heb je toch echt de verkeerde gedownload, je moet de bovenste hebben van deze pagina:
http://www.free-codecs.com/DirectVobSub_download.htm

Dus de [ DirectVobSub 2.39 with installer - for Windows 2k/2k3/XP/Vista ]

Oei, ik zal het eens opnieuw proberen. :eek:

Maar, ik heb de bovenste gepakt, en bij type staat; toepassingsuitbreiding
Bestandsgrootte; 964 KB

Het heet; vsfilter.dll

Maar ik krijg het niet geopend! :confused:
 
Nou, heb hem zojuist nog even zelf een keer gedownload en kreeg toch echt gewoon een .exe file die ik gewoon heb kunnen installeren hoor!
 
Het gaat niet; misschien vanwege m'n Vista.

Het probleem is steeds nog niet opgelost; andere ideeën misschien? ;)

Help mij! :thumb:
 
Het gaat niet; misschien vanwege m'n Vista.

Het probleem is steeds nog niet opgelost; andere ideeën misschien? ;)

Help mij! :thumb:

Heeft niets met Vista te maken, ik gebruik ook Vista Ultimate!

Hoe heet de file de je download?
 
Heeft niets met Vista te maken, ik gebruik ook Vista Ultimate!

Hoe heet de file de je download?

Maar ik begrijp het niet. Ik wil met Avisub werken, want het is makkelijk en zeer snel. Met andere programma's erbij halen is niet mijn bedoeling. Toch bedankt om me te helpen :(

Weet iemand anders een andere idee waarom Avisub zo doet?
 
je zal moeten kijken wat het verschil is tussen de avi's, dit kan met gspot
http://www.headbands.com/gspot/
plaats evt een paar screenshots hier, 1 van een avi die het wel doet en eentje die het wel doet.

geeft avisub geen foutmelding ofzo ??
 
je zal moeten kijken wat het verschil is tussen de avi's, dit kan met gspot
http://www.headbands.com/gspot/
plaats evt een paar screenshots hier, 1 van een avi die het wel doet en eentje die het wel doet.

geeft avisub geen foutmelding ofzo ??

Hey Turn! :D
Fijn dat je reageert :thumb: Avisub geeft geen foutmelding, maar ik heb op een andere forum gelezen dat het veroorzaakt wordt als het een vbr geluid is, maar dan moet ik de vbr geluid converteren naar cbr. Hoe doe ik dat nu?

Kijk maar ;) ; http://ondertitel.com/forum/index.php?showtopic=8646&mode=threaded&pid=82942
 
ik ken zelf avisub niet dus ik weet niet wat daarmee wel en niet kan.
van virtualdub ken ik dat probleem idd ook, dan stap je gewoon over op nandub.

ik zit net ff te lezen op de site van avisub en het is wel een hele mooie tool
zo te zien muxt ie de subs er in. (bij muxen zet je simpel en snel dingen in een video bestand zodat ze wel onderdeel zijn maar ook uitschakelbaar -denk aan een dvd met meerder audio- en ondertiteltalen etc)
kom net wat tegen dat het probleem in 2005 ook al bestond :(

er zijn heel veel wegen naar rome, één van de makkelijkste is denk ik toch over stappen op nandub voor het ondertitelen.
maar dan duurt het wel veel langer.
een wat moeilijker -maar ook goed te doen met uitleg- en veel sneller ; split het geluid uit de avi , zet alleen het geluid om (naar cbr) , en zet het geluid weer terug in de avi.

je zal dus hoe dan ook een ander programma moeten leren kennen.
laat maar weten war je intresse ligt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan