Printer in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

HierEnNu

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2006
Berichten
497
Ik heb een pc met Vista Home Premium (64 bit) die via een dataplug is verbonden met het internet (dus router met dataplug en pc met dataplug). Daarnaast heb ik een laptop die draadloos is verbonden met een thuisnetwerk. Nu wil ik de printer die is aangesloten op de pc ook beschikbaar maken voor de laptop. Voorheen,zelfde configuratie maar met XP op de pc, was dat geen probleem. Nu loop ik tegen een beveiligingsmuur aan, waar geen doorkomen aan lijkt.
Wat moet ik doen?

BVD

M.
 
heb je op beide PC's(dus laptop en pc) aangezet dat bestanden delen mogelijk is en printers delen ingeschakeld via het netwerk?
 
Yep, ik zie op de laptop onder Netwerk de pc staan. Als ik deze wil benaderen (dubbelklikken) dan wordt om een wachtwoord gevraagd. Ik vul mijn administrator gebruikersnaam en wachtwoord van de pc in, maar krijg vervolgens de melding dat dat niet klopt en geen verbinding kan worden gemaakt.

Als ik de pc kan benaderen, kan ik ook de printer benaderen (of niet?)

Groeten,

M.
 
als die is aangesloten op je pc. Moet je via Netwerk > PC en dan zie je daar de printer staan. Probeer het wachtwoord eens uit te schakelen via de pc...
 
Ik heb 't opgelost. Mijn accountnaam en mijn administratornaam blijken van elkaar te verschillen, maar hebben wel allebei hetzelfde wachtwoord. Terwijl bij mijn accountnaam toch ook staat aangegeven dat ik administrator ben???????
In ieder geval het werkt nu.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Groeten,

M.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan