Achtergrond verwijderen in Adobe CS4

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Eens per jaar moet ik van een foto van een beeld de achtergrond verwijderen. Dat probeer ik altijd in ADOBE cs probeer versie, ik heb nu Adobe Photoshop CS4. Ik ben dus geen echte adobe gebruiker en snap er eigenlijk helemaal niets van. Ik heb nu versie cs4. Wie kan me op een eenvoudige wijze vertellen hoe ik óf een subject uit de foto haal
óf doodeenvoudigweg de achtergrond kan wissen. Echt eenvoudig want in de handleiding ben ik na de eerste regel al vertrokken omdat die toch duidelijk bedoeld is voor ervaringsmensen. Ik snap er althans helemaal niets van en vind het woord en zinsgebruik van een andere planeet of alleen voor ingewijden. Wie helpt????
 
Eens per jaar moet ik van een foto van een beeld de achtergrond verwijderen. Dat probeer ik altijd in ADOBE cs probeer versie, ik heb nu Adobe Photoshop CS4. Ik ben dus geen echte adobe gebruiker en snap er eigenlijk helemaal niets van. Ik heb nu versie cs4. Wie kan me op een eenvoudige wijze vertellen hoe ik óf een subject uit de foto haal
óf doodeenvoudigweg de achtergrond kan wissen. Echt eenvoudig want in de handleiding ben ik na de eerste regel al vertrokken omdat die toch duidelijk bedoeld is voor ervaringsmensen. Ik snap er althans helemaal niets van en vind het woord en zinsgebruik van een andere planeet of alleen voor ingewijden. Wie helpt????

met de magicwand kan je objecten heel makkelijk selecteren ;)
er komt dan zo'n rondje om het object en dat kan je dan gewoon als je klaar bent met het handje verslepen
 
met de magicwand kan je objecten heel makkelijk selecteren ;)
er komt dan zo'n rondje om het object en dat kan je dan gewoon als je klaar bent met het handje verslepen

Ik bedoelde ik ben een volkomen newbie. Waar kan ik magicwand vinden in cs4???
 
Ik bedoelde ik ben een volkomen newbie. Waar kan ik magicwand vinden in cs4???

ik heb cs3 en daarbij staat hij aan de linkse kant in het venster waar je alles kan kiezen

ben zelf ook newbie ermee maar ik haal wel eens wat voorwerpen uit foto's :p
 
hier in heel basic wat het doet :p het omringt het object wat je wilt en dan kan je met rechtermuisknop en dan select inverse de achtergrond selecteren en dan op DEL :D

magicwand.jpg
 
Die pakt sowieso niet het subject daar heb je dus helemaal niets aan, alleen maar delen van de afbeelding en ook nog van de achtergrond. Ik moet het object randscherp uit de achtergrond krijgen en ik ben nog nooi iemand tegen gekomen die me dat kon uitleggen en ook uit de help afdeling vind ik geen bruikbare info terwijl het gewoon heel makkelijk moet kunnen. Die magnetische lasso is ook al zoon hulpstuk waar je niets aan hebt ben je er bijna gaat er nog een stuk uit je subject
 
trouwens als je die magnetische lasso hebt geselekteerd hoe kan je die selektie weer uitschakelen???:evil: Ik word echt helemaal gek van dat programma...
 
trouwens als je die magnetische lasso hebt geselekteerd hoe kan je die selektie weer uitschakelen???:evil: Ik word echt helemaal gek van dat programma...

ik snap het :p

ctrl+z of rechtermuisknop deselect
 
ik snap het :p

ctrl+z of rechtermuisknop deselect

Je kan toch met lagen werken, alleen weet ik niet hoe :) dan haal je zo die achterkant eraf. Met een gummetje lasso etc etc allemaal **** want je hapt er delen uit.
 
Je kan toch met lagen werken, alleen weet ik niet hoe :) dan haal je zo die achterkant eraf. Met een gummetje lasso etc etc allemaal **** want je hapt er delen uit.

lagen? :eek: geen idee sorry ik weet dat het kan maar alleen als je zelf lagen maakte dacht ik
 
dat lassootje gaat echt niet weg ik moet de foto gewoon verwijderen!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan