Geluid probleem met PC naar TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

semeinestein

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2009
Berichten
2
Hoi.

Ik heb mijn LCD TV via een HDMI kabel met mijn computer verbonden ( heb dus een normaal scherm en me TV als 2de scherm). Nu wil ik dus echter proberen om bestanden die ik op mijn PC heb staan via het scherm van mijn TV af te spelen. Alleen krijg ik wel beeld maar het geluid kan ik niet via mijn TV krijgen. Het geluid komt gewoon uit mijn headset van mijn PC. Ik heb laatst dus een S/PDIF output kabel gekocht en ingepluged in mijn PC en BOSE 123 en ik krijg nog steeds geen geluid uit mijn BOSE/TV boxen. Weet iemand wat ik fout doe of dat ik misschien een andere kabel nodig heb.

Beeld is wel goed. Maar nu probeer ik nog geluid te krijgen zodat ik alle bestanden die ik op mijn PC heb kan afspelen op mijn TV met het geluid van mijn BOSE 123 boxen.

Hoop dat het een beetje duidelijk is :D en alvast bedankt.

Groet,
Semeinestein
 
Normaal wordt je geluid over de standaard line (groene aansluiting) uitgang gestuurd, je moet even in je instellingen kijken of je da tkan veranderen naar spdif out.

Als je een realtek geluidskaart/onboard chip hebt (meeste mobo's hebben deze), open je het programma door in het systeem vak dubbel te klikken op het realtek symbool. klik dan, zoals te zien is in mijn screenshot op digital, en kies als standaard instellen.

Mocht je van een ander merk hebben, dan is het waarschijnlijk op een vergelijkbare manier.
Zorg er ook voor dat je Bose goed is ingesteld, op het juiste kanaal dus.
 

Bijlagen

  • screen1.jpg
    screen1.jpg
    76,5 KB · Weergaven: 93
Normaal wordt je geluid over de standaard line (groene aansluiting) uitgang gestuurd, je moet even in je instellingen kijken of je da tkan veranderen naar spdif out.

Als je een realtek geluidskaart/onboard chip hebt (meeste mobo's hebben deze), open je het programma door in het systeem vak dubbel te klikken op het realtek symbool. klik dan, zoals te zien is in mijn screenshot op digital, en kies als standaard instellen.

Mocht je van een ander merk hebben, dan is het waarschijnlijk op een vergelijkbare manier.
Zorg er ook voor dat je Bose goed is ingesteld, op het juiste kanaal dus.

Ik heb wel iets gevonden denk ik. zie plaatje. Kan het dit zijn of iets wat hiermee te maken heeft. Als ik die SPDIF-intervase als standaart gebruik krijg ik wel te zien dat die bar rechts wat groen word als er mensen praten in een film. Maar ik hoor nog steeds niks via mijn bose 321. Misschien dat ik hem inderdaad op verkeerde kanaal heb.

Heb het geprobeert met de knop tv. cbl-sat en aux maar op alle 3 geven ze geen geluid. Dus ik weet niet wat je verder bedoelt met het juiste kanaal.
 

Bijlagen

  • SPDIF.jpg
    SPDIF.jpg
    97 KB · Weergaven: 85
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan