Pinnacle 710-usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

L1nnie

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Berichten
15
Goedemiddag,

Ik heb onlangs pinnacle ultimate 12 met de usb 710 aangeschaft om ook de oudere films (Hi8 bandjes) op mijn computer te zetten. Ik heb vanaf de camera (Canon uc2000 8mm video camcorder) 2 kabels naar de usb adapter lopen, 1 video kabel en 1 audio kabel (meer is niet mogelijk). De adapter wordt weer verbonden via usb naar de computer. Als ik nu de film opneem krijg ik schokkerig beeld, ik weet dat het niet de beste kwaliteit kan zijn maar het moet toch beter kunnen.

weet iemand hier een oplossing voor?
Heb ik andere kabbels voor de adapter naar mijn computer toe nodig?
 
Laatst bewerkt:
Het zal niet aan de kabel liggen.. Misschien is het de computer: Is die snel genoeg, heeft ie genoeg RAM geheugen, genoeg (Gigabytes) vrije schijfruimte, en is de disk gedefragmenteerd?
Maar eerder komt dit door de software, icm het oude videomateriaal: Ik ken Studio niet zo, maar zit er geen instelling in waarmee je ' hoge kwaliteit' kunt maken? Hierdoor kan dit schokken verminderen. Een beter idee is om de video eerst in het DV-AVI formaat vast te leggen (capturen), en er daarna pas MPEG bestanden en een DVD van maken. Op dit moment kies je waarsch. meteen voor DVD maken, en hier kan het oude (onstabiele) videomateriaal moeilijk doen.
 
Helaas is mijn vraag nog niet opgelost, inmiddels met pinnacle aan de telefoon gezeten. Zei begonnen over de kabels :(:mad: die ik intussen al 10 keer gecheckt heb, kan het niet zijn. Kreeg vervolgens een mail waarin oplossingen zouden moeten staan. Best handig al zeg ik zelf alleen sturen ze dat in het engels dus ben je eerst een halve dag tot dag kwijt om dit te ontcijferen :shocked:. Heb dat opgegeven, een vriend die films maakt heeft wel een idee wat het kan zijnen ik hoop dat hij het kan oplossen. Idd kan je de kwaliteit veranderen heb ik ook uiteraard geprobeerd en dit ging even goed maar dan loopt ie ineens vast. Wel jammer dat het zo moeizaam moet.

Iemand nog meer suggesties evt?
 
Het is gelukt!!

Uiteindelijk nog een keer gebeld met pinnacle, even laten weten dat ik het niet zo netjes vond dat ik een uitleg in het engels kreeg toegemaild. Ik koop tenslotte een NL programma, de man nog een keer alles met me na gelopen en wat bleek het nou te zijn :confused: ik moest bij setup ----> opnamebron het vakje aanvinken voor videorecorder ingang. :mad: Was dat alles!! Had de vorige meneer me dat ook niet kunnen vertellen had me hoop ellende gescheeld. Maar buiten dat, hij doet het dus vergeten en vergeven. Voor degene die hetzelfde probleem hadde vergeet het vakje niet aan te vinken.

Groetjes
 
Helaas ik heb het nu een paar maanden later weer, alles gedaan volgens hoe het omschreven staat hier. Wil ik opnemen heb ik stilstaand beeld tussendoor, het geluid loopt dan wel door maar mijn beelden niet. Iemand inmiddels al meer bekend met de pinnacle 710 usb?

Ik raad het mensen niet aan tot nu toe, zonde van mijn geld geweest als ik steeds eerst met bloed zweet en tranen alles op mijn computer moet zetten en het gaat niet vlekkeloos kost een hoop energie.
 
Weer gelukt

Ik heb de tip gekregen andere usb apparaten uit de computer te halen (behalve toetsenbord en muis :cool:), virus scan moet uit staan en daarnaast alleen het programma pinnacle open. Hiermee is het me weer gelukt, zo zie je maar weer de volhouder wint. Het vergt veel van je computer dus alles uit en alleen het programma wat je nodig hebt laten draaien. Succes :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan