Videocamera aansluiten op laptop voor live beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arvak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Berichten
3
Goedendag,

(Ik weet niet zeker waar deze post te plaatsen mijn excuus)

Ik vroeg mij af of het ook mogelijk is om een videocamera aan te sluiten op de laptop? De reden hiervoor is dat ik zelf aan atletiek doe en wij met onze groep direct naar een poging van bijv. verspringen - op groot beeld kan zien wat goed is en fout.

Is hier een progamma voor? - Ik heb en gevonden: WebcamXP maar ik krijg het niet klaar om mijn videocamera hier op aan te sluiten.

Dus mijn vraag is: Kan ik mijn videocamera aansluiten voor 'live'beeld en is er een progamma dat ik het kan terugspoelen enzv? ( Camera: Canon FS 100:USB ingang, mic en AV OUT ingang - Laptop: Acer Aspire 5920G )

Alsvast hartelijk dank voor uw reactie!


Hans
 
Live of heel snel na afloop opnames bekijken gaat niet met de combinatie van je laptop en deze camera. Je moet beelden importeren en renderen voordat je ze op een TV kunt laten zien. Het kan wel, maar is niet iets van: 'even'..
Simpeler is het om de camera direkt op een TV of Beamer aan te sluiten, en opgenomen beelden afspelen, dmv die AV-out. Afhankelijk van welke TV je hebt, moet daar een tulp-naar- scart verloopje bij. Ik zie dat die Camera ook slow-mo weergave heeft; handig voor je analyses. Voor het snelle werk doe je het dus op die manier, en 'voor het archief' werk je mbv de USB kabel en de meegeleverde software, of andere..

http://software.canon-europe.com/files/soft32635/manual/FS10_11_100_IB_NLD.pdf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan