film op dvd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Ik heb ongeveer 85 korte filmpjes met mijn fotocamera gemaakt. (jpg)
Ik wil deze met windows dvd maker op mijn dvd branden.
Als ik dit doe dan gaat hij als ik op branden druk eerst coderen en dat duurt dan een 4.4 uur ????
wat doe ik verkeerd en is dit coderen altijd nodig waarom kan ik deze filmjes niet gelijk branden
Wat is de functie van het coderen
e de waele
 
Eerst even dit, ik denk niet dat je filmpjes de extensie .jpg hebben. Dat is namelijk een extensie voor een afbeelding. Wil je al de filmpjes in 1 x branden naar dvd? Dan ligt de duur van het coderen aan hoe lang de filmpjes duren bij elkaar opgeteld. Als ik een .avi van 1 uur en 15 minuten omzet naar dvd, dan duurt dat ook meer dan 45 minuten.
 
Ik ga qua tijd een stuk met erbicom mee, echter met dien verstande dat hoe jonger je pc (lees : hoe sneller de processor), hoe sneller de klus -het encoderen- gereed is.
Als voorbeeld: ik had voorheen een AMD1900XP met een kloksnelheid van ongeveer 1.6 Ghz. Daar duurde het encoderen van een .avi naar vob bub en ifootjes net zolang als dat de avi duurde +10%.
Sinds 1,5 jaar heb ik een dual core 6850 (kloksnelheid 3.00 Ghz) van Intel en daar duurt het encoderen van een 1,5 durende avi ongeveer 35 minuten. (zeg ruwweg 1/3 van de tijd dat de avi duurt).
Je hebt nu, samen met de ervaring van erbicom, een richttijd / kader, af te meten aan jouw processorspecificaties, aan de hand waarvan je je tijdpad ruwweg kunt berekenen.

Wat je oorspronkelijke vraag / vragen betreft:
Ik heb ongeveer 85 korte filmpjes met mijn fotocamera gemaakt. (jpg)
Ik wil deze met windows dvd maker op mijn dvd branden.
Als ik dit doe dan gaat hij als ik op branden druk eerst coderen en dat duurt dan een 4.4 uur ????
wat doe ik verkeerd en is dit coderen altijd nodig waarom kan ik deze filmjes niet gelijk branden
Wat is de functie van het coderen

e de waele

Zie de eerste alinea van mijn bericht (en het bericht van erbicom)
Niets.
Ja, tenzij je de .avi alleen op je pc wilt kunnen afspelen. Heb je een DVD standalone huiskamerspeler die géén .avi ondersteunt, dan idd. 'ja', anders 'nee'.
Is direct hierboven beantwoord
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad niet de juiste extensie het is MPG.
ik gebruik vista met een 2 ghz intel core duo 2 t7300
Ik heb ook studio 12 van pinnacle op mijn laptop staan gaat het daar sneller mee ??
gr
e de waele
 
Het programma bepaalt niet de snelheid, de processor bepaalt de snelheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan